مدیر حوزه علمیه محمدیه قائم شهردر جمع پاسداران وسربازان گفت :
شیعه واقعی از نظر امام باقر(ع) دارای صفاتی همچون تواضع،امانت داری،ذکر خدا،اهل روزه و نماز واحسان به والدین،اهتمام وتوجه به همسایه وفقرا،رسیدگی به ایتام وراستگویی می باشد واگر کسی از این صفات برخوردار نبود شیعه ما نیست.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۲۳
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،به نقل از روابط عمومی سپاه قائم شهر،حجت الاسلام خوبانی مدیر حوزه علوم دینی محمدیه در سلسله کلاسهای عقیدتی واخلاق در جمع پایوران وسربازان ناحیه قائم شهرضمن بیان تفاوت بین شیعه ومحب اهل بین(ع)گفت :  شیعه واقعی اهل بیت بر اساس فرمایش امام باقر(ع) دارای علامات ونشانه هایی است وفقط با ذکر این جمله که(من شیعه شماهستم)نمی توان حجت قرار داد.

حجت الاسلام خوبانی  ادامه داد: شیعه واقعی از نظر امام باقر(ع) دارای صفاتی همچون تواضع،امانت داری،ذکر خدا،اهل روزه و نماز واحسان به والدین،اهتمام وتوجه به همسایه وفقرا،رسیدگی به ایتام وراستگویی می باشد واگر کسی از این صفات برخوردار نبود شیعه ما نیست.

وی افزود : در قرآن کریم به موضوع احترام به والدین بسیار تاکید شده است به گونه ای که قرآن رابطه بین فرزندان و والدین را رابطه ای نیکی و احسان بیان کرده نه عدالت.

وی در خاتمه در تشریح رابطه بین فرزندان و والدین خاطر نشان کرد : عدالت به این معنی است که در قبال کاری که کسی انجام داد پاداش می گیرد یا اگرانجام نداد پاداشی نمی گیرد یا اگر خلاف آن را انجام داد مجازات می شود،اما در موضوع پدر ومادر این رابطه حاکم نیست بلکه از روی احسان ونیکی باید به والدین نگاه کرد وهمانگونه که آنان در حق فرزندان از جان خود مایه گذاشتند از خود بگذریم وبه آنها نیکی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها