مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ خبرداد:

ده هزار نفر در روستای خراسان شمالی توسط بسیجیان دانشگاه‌های تهران درمان شدند

کریمی گفت: ده هزار نفر در روستای خراسان شمالی توسط بسیجیان دانشگاه‌های تهران درمان شدند.
کد خبر: ۸۹۰۹۲۸۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، محمد رضا کریمی مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ  درمورد آخرین وضعیت جهادگران در مناطق محروم کشور بیان داشت: امسال 7 گروه جهادی از 7 دانشگاه بزرگ تهران که جمعا 800 دانشجو را شامل می‌شود در مناطق زلزله زده خراسان شمالی اقدام به فعالیت جهادی و رفع محرومیت می‌کنند.

وی در مورد فعالیت‌های حوزه عمرانی این گروه‌های جهادی گفت: 11 خانه مسکونی کامل ساخته شد. 16 چشمه سرویس حمام و دستشویی ساخته و تحویل محرومین مناطق زلزله زده شد و به 5 روستا آبرسانی انجام شد. مرمت چشمه، امامزاده و مسجد را تقریباً از هر کدام دو مورد انجام شد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی نقاط امکان ساخت منازل برای زلزله زدگان نداشتیم، مجبور شدیم برای این عزیزان 4 سکوی برپایی چادر بزنیم تا حداقل با نزدیک شدن به فصل سرما آن‌ها از گزند آب باران و برف در امان باشند.

کریمی درمورد خدمات پزشکی ارائه شده تصریح کرد: در این حوزه ده هزار نفر مجموعا در 50 روستا ویزیت و درمان شدند، این خدمات شامل داندانپزشکی، توزیع دارو، روانشناسی و مشاوره است.

وی در مورد فعالیت‌های حوزه فرهنگی بیان داشت: در این حوزه نیز 12هزار خدمت فرهنگی از طرف گروه‌های جهادی دانشگاه‌های تهران بزرگ صورت گرفت که در قالب کلاس‌های فرهنگی، خانواده،‌ احکام و موارد دیگر بوده است.

کریمی درمورد اظهارات اخیر مدیریت بحران استان خراسان شمالی در نقد عملکرد دانشجویان جهادی گفت: گروه‌های جهادی نسبت به وضعیتی که در منطقه بود نقد جدی داشتند زیرا واقعا اقدام خاصی از طرف این عزیزان در منطقه صورت نگرفته بود.

وی در این‌باره اضافه کرد: ما نقدمان این است که اگر مدیریت بحران کاری انجام داده گزارش آن را به مردم بدهد. حتی این عزیزان جرات حضور در منطقه را به دلیل بی‌توجهی به مردم نداشته و برخی مسئولین که به منطقه رفتند توسط مردم برون رانده شدند.


کریمی ادامه داد: اما مردم از حضور بسیجیان استقبال کرده‌اند که این سرمایه بسیار با قیمتی است. اقداماتی که بچه‌های جهادی در این مناطق انجام داده‌اند بدون ذره‌ای کمک از طرف استانداری و مدیریت بحران استان خراسان شمالی انجام شد.

مسئول جهاد سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ  گفت: اینها نه تنها کاری برای گروه‌های جهادی انجام ندادند بلکه برای مردم زلزله زده نیز اقدام خاصی انجام نششده است. فصل سرما نزدیک است و منطقه به ساخت و ساز نیاز دارد. این مردم نه تنها به خانه برای خود که نیاز به انبار علوفه و دام دارند منطقه نیازمند حمایت مسئولین دولتی است.
منبع:فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار