خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود):
دکتر دزیانیان گفت: تولید 336 تن بذر (زراعی، سبزی، صیفی و زینتی) حاصل از پژوهش، تولید بیش از 400 هزار نهال اصلاح شده شناسنامه دار و تکثیر 10 هزار واحد عوامل کنترل کننده بیولوژیک آفات در مرکز انجام شده است.
کد خبر: ۸۹۰۹۳۲۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد دزیانیان در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته دولت با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز در دولت یازدهم : مرکز شاهرود با داشتن 4 بخش تحقیقاتی، 3 اداره آموزشی ، 4 ایستگاه تحقیقاتی، یک مرکز گواهی ثبت نهال و بذر و یک مرکز رشد با 30 نفر هیات علمی، محقق و مدرس و 70 نفر نیروی پشتیبانی یکی از مراکز مهم کشور می باشد.

وی افزود: در دوره اول دولت تدبیر و امید در حوزه تحقیقات 83 طرح پژوهشی در بخش های زراعی و باغی، گیاهپزشکی، فنی مهندسی و خاک و آب در مرکز انجام شده است.

دزیانیان آموزش به 516 دانشجوی علمی کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی و 651 دانش آموز کاردانش در رشته های کشاورزی را از اقدامات مرکز در حوزه آموزش رسمی در این دوره عنوان نمود.

وی ادامه داد: بیش از 20 هزار نفر روز آموزش به بهره برداران بخش کشاورزی و 25 هزار نفر روز آموزش به کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان در این دوره داده شده است.

دزیانیان با اشاره به 2 ثبت اختراع ملی توسط محققان این مرکز، یادآور شد که اعضای هیات علمی مرکز در این مدت، در پنج کنفرانس بین المللی و 2 بازدید بین المللی شرکت کرده اند.

رئیس مرکز، تولید 336 تن بذر (زراعی، سبزی، صیفی و زینتی) حاصل از پژوهش، تولید بیش از 400 هزار نهال اصلاح شده شناسنامه دار و تکثیر 10 هزار واحد عوامل کنترل کننده بیولوژیک آفات را از دیگر اقدامات این مرکز در دولت یازدهم برشمرد.

وی گواهی بذر تجاری در سطح چهار هزار و 400 هکتار، گواهی هسته های بذری در سطح 35 هکتار، نظارت بر خرید بذور تجاری در سطح 12 هزار هکتار، نظارت بر تولید یک میلیون و 600 هزار نهال شناسنامه دار و پایش کیفیت بیش از هزار نمونه گندم تولید داخل را از اقدامات مرکز در حوزه ثبت و گواهی نهال و بذر در این دوره عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء نیروی انسانی از تحصیل 18 نفر از کارکنان مرکز در مقطع دکترای تخصصی (Ph.D.)در این مدت خبر داد.

در راستای تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته، مرکز رشد واحد های فناور کشاورزی شاهوار برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان تاسیس و با پذیرش ۳ شرکت فعالیت خود را آغاز نموده است.

رئیس مرکز سپس به اقدامات زیربنایی در مرکز با حمایت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی کشور شامل: احداث 7 هکتار باغ آزمایشی و تولیدی از درختان مثمر و گل محمدی، توسعه فضای سبز به میزان ۵ هزار متر مربع ، 35 هکتار توسعه شبکه آبیاری تحت فشار، احداث 256 متر مربع ساختمان بخش خاک و آب، احداث 111 متر مربع ساختمان بخش فنی مهندسی، نوسازی و بهسازی 8 هزار مترمربع ساختمان‌ اداری، آموزشی و خوابگاه دانشجویی، تجهیز آزمایشگاه ها، نوسازی و بهسازی شبکه آب شرب و حرارت مرکزی و 3 هزار متر مربع آسفالت و محوطه سازی و توسعه و بهسازی زیرساخت در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد که در دولت یازدهم در مرکز انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها