خيران مشگين‌شهري حدود 10 ميليارد ريال در پنج ماهه نخست سال‌جاري به خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد كمك كرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۰۹۳۳۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ حسين ملكي، مدير كميته امداد شهرستان مشگين‌شهر با اشاره به اينكه خيران حدود 10 ميليارد ريال به خانواده‌هاي تحت حمايت اين نهاد در پنج ماهه سال‌جاري كمك كرده‌اند، گفت: كمك‌هاي مردمي در اسرع وقت و براساس نيازسنجي‌هاي انجام شده بين مددجويان توزيع مي‌شود.

وي با بيان اينكه سيستم نيازسنجي كميته امداد موجب شده است كه مهم‌ترين نيازهاي خانواده‌ها شناسايي شده و در اولويت رسيدگي قرار گيرد، افزود: اطلاعات دقيقي از نوع نياز و مشكلات اساسي مددجويان وجود دارد كه اين امر تسهيل و تسريع در خدمت رساني به خانواده‌هاي تحت حمايت را در پي داشته است.

ملكي با اشاره به اينكه كمك‌هاي مردمي در جهت رفع مشكلات درماني، بهداشتي، معيشتي، فرهنگي و اشتغال خانواده‌هاي تحت حمايت هزينه مي‌شود، بيان كرد: همواره شاهد مشاركت گسترده خيران و نيكوكاران در طرح‌هاي حمايتي كميته امداد هستيم كه هر چقدر كمك‌هاي مردمي افزايش يابد به همان ميزان مي‌توانيم خدمات كيفي‌تري را به مددجويان ارائه كنيم.

مدير كميته امداد مشگين‌شهر با بيان اينكه روستاييان و كشاورزان اين شهرستان بيش از يك‌ميليارد و 475 ميليون ريال زكات پرداخت كرده‌اند، اعلام كرد: زكات پرداختي با اولويت سهم الفقراء در اختيار مددجويان ساكن در روستاهاي مؤدي زكات قرار مي‌گيرد و پس از رفع مسائل ضروري آنان در جهت اجراي پروژه‌هاي عام المنفعه هزينه مي‌شود.

وي با اعلام اينكه خيران مشگين‌شهري بيش از يك‌ميليارد و 100 ميليون ريال نيز صدقه پرداخت كرده‌اند، گفت: صدقات مردمي در سرفصل‌هاي مختلف از جمله بهداشت و درمان، مسكن، تحصيل دانش آموزان و دانشجويان، در راه ماندگان، كمك به آزادي زندانيان جرائم غير عمد و كمك هزينه تأمين جهيزيه نوعروسان هزينه مي‌شود.

ملكي با اشاره به اينكه با هم‌افزايي يكي از خيران مشگين‌شهري پنج نوعروس تحت حمايت راهي خانه بخت شدند، بيان كرد: اين خير در قالب «طرح كوثر» بيش از 60 ميليون ريال به جهيزيه نوعروسان تحت حمايت كمك كرد تا آنان زندگي مشترك خود را آغاز كنند.

مدير كميته امداد مشگين‌شهر با بيان اينكه خيران بيش از 500 ميليون ريال در قالب «طرح كوثر» به تأمين جهيزيه نوعروسان كمك كرده‌اند، گفت: از خيران و نيكوكاران خواستاريم تا با مساعدت‌هاي خود كميته امداد را در فراهم كردن زمينه‌هاي ازدواج آسان نوعروسان و فرزندان ذكور خانواده‌هاي تحت حمايت بيش از پيش ياري كنند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل: محمد حسین حسین پور

ارسال نظرات