مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت : شهدای ترور با شهادت خود حقانیت انقلاب را به دشمنان ثابت کردند و امروز امنیت کشورمان در منطقه را مدیون خون این شهیدان هستیم
کد خبر: ۸۹۰۹۳۷۹
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، در هشتم شهریور 1360 شهیدان رجائی و باهنر به همراه 72 تن از یارانشان به دست نیروهای منافقین به شهادت رسیدند و این ضایعه بزرگ باعث شد تا این روز به عنوان نمادی برای مبارزه با تروریسم در تقویم کشورمان ثبت شود .
دهه 60 از خطرناک ترین دهه های عمر انقلاب اسلامی ایران است زیرا علاوه بر جنگ تحمیلی سیل عظیمی از ترورها و اقدامات خرابکارانه در شهرهای مختلف ایران رخ داد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری این دهه علاوه بر جنگ و تحریم ها دارای افتخارات بزرگی در مبارزه با تجزیه طلبی است و ملت ایران و به ویژه جوانان با ایستادگی محکم خود توانستند بر همه توطئه ها و دشمنی ها پیروز شوند .
محمدرضا حسنی سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به این که از اوایل انقلاب تا کنون 17 هزار نفر از بهترین نیروهای انقلابی ما توسط منافقین و تروریست ها به شهادت رسیده اند ، اظهار داشت : دشمنان انقلاب و اسلام وقتی که دیدند مردم کشورمان یکپارچه از دین و آرمان های انقلابی شان دفاع می کنند به ترور شخصیت ها رو آوردند .
وی گفت : ترور در واقع شیوه کسانی است که منطق و حرف حساب ندارند و وجود 17هزار شهید از مسئولین کشوری ما از جمله رئیس جمهور ، نخست وزیر ، رئیس قوه قضائیه ، تعدادی زیادی از نمایندگان مجلس و ائمه جمعه انسانی های متفکر دیگر نشان از این موضوع دارد .
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به این که شهید باهنر یکی از افتخارات استان کرمان است ، یادآور شد : کرمان حدود 280 نفر شهید ترور دارد که شاخص ترین آن ها شهید علی ایرانمنش مدیر کل وقت آموزش و پرورش می باشد ؛ این شهید بزرگوار بسیار متین و وارسته و از همرزمان و وابستگان شهید باهنر است که مدیر کل آموزش و پرورش تهران و امام جمعه موقت کرمان بودند .
حسنی سعدی عنوان کرد : شهید ایرانمنش یک فرهنگی فرهیخته بود که در زمان مبارزات انقلابی خود بارها توسط ساواک دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت و این شهید بزرگوار در خودروی خود و در حضور فرزندش به شهادت رسید و هنوز هم آثار گلوله های منافقین به طرف وی هنوز در سر کوچه این شهید بزرگوار وجود دارد .
وی ابراز داشت : یکی دیگر از این شهدای شاخص کرمان شهید کارمند حسین مرتضوی است که بعد از پایان جنگ و دفاع مقدس توسط منافقین و در اثر اصابت 2 گلوله به کلیه و کبد به شهادت رسید .
حسنی سعدی با بیان این که شهدای ترور از مظلومیت خاصی برخوردارند ؛ افزود: شهدای ترور اکثرا به طور ناگهانی و غافلگیرانه در جلوی همسر و فرزندان خود و در هنگام رفتن به سر کار در محله و شهر خود به شهادت می رسیدند و با لطف خداوند خون پاک این شهیدان تا آینده دشمن را رسوا و بی ابرو خواهد کرد.
وی ادامه داد: شهدای ترور با شهادت خود حقانیت انقلاب را به دشمنان ثابت کردند و امروز امنیت کشورمان در منطقه را مدیون خون این شهیدان هستیم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان اظهار کرد: در کنار این شهدای شاخص ترور نیز مردمی عادی وجود داشتند که به شهادت رسیدند، این افراد معمولا در حال عبور از خیابان و رفتن به سرکار بودند که مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند و شهیده اشرف گنجویی یکی از این شهدا می باشد .
 
ارسال نظرات