یک هیئت سرمایه‌گذار چینی پیشنهاد ساخت خطوط ریلی در ایران به ازای دریافت نفت را به مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور داد.
کد خبر: ۸۹۰۹۵۵۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، خیرالله خادمی در دیدار با هیئتی چینی با موضوع سرمایه‌گذاری و احداث خطوط ریلی، اظهار کرد:‌ توسعه خطوط ریلی از اولویت‌های مهم ایران است و هم اکنون بیش از 13 هزار کیلومتر خط ریلی در کشور موجود است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید 9 هزار کیلومتر دیگر نیز به این شبکه افزوده شود.

وی افزود: بخشی از این مسیرها به صورت سریع السیر پیش‌بینی شده و اولین خط ریلی سریع‌السیر نیز با همکاری کشور چین در مسیر تهران- قم- اصفهان در حال اجرا ست.

وی با ارائه پیشنهاد همکاری در احداث قطار سریع السیر تهران- مشهد تصریح کرد: این مسیر 900 کیلومتری پایتخت را به شهر مقدس مشهد متصل می‌کند و از نظر تسهیل سفر زوار ثامن الحجج از اهمیت بسزایی برخوردارست.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین احداث قطار سریع‌السیر تهران- تبریز را پروژه دیگری دانست که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد. خادمی در این‌باره گفت: این خط ریلی 700 کیلومتری به دلیل اتصال به کشور ترکیه از اهمیت برخوردارست و ایجاد این خط ریلی سریع‌السیر  در کنار خط موجود از نظر اقتصادی وتجاری مهم است.

نماینده شرکت چینی نیز در این دیدار از تمایل کشورش برای همکاری در احداث زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: بعد از رفع تحریم‌ها شرایطی فراهم شد تا بتوانیم با ایران همکاری بیشتری داشته باشیم.

وی در خصوص فاینانس این پروژه‌ها تاکید کرد: پیشنهاد ما احداث این خطوط به روش تهاتر با نفت  وانتقال تکنولوژی ساخت به ایران است که البته برای اجرایی شدن آن نیاز به حمایت انجمن توسعه فاینانس چین داریم.

به گزارش تسنیم، به نظر می‌رسد پیشنهاد تهاتر نفت برای احداث خطوط ریلی به اتمام سقف فاینانس چینی‌ها در پروژه‌های عمرانی کشورمان ارتباط دارد.

ارسال نظرات