خبرهای داغ:
فرمانده سپاه اردستان:

حفظ و حراست واقعه تاریخی غدیر از وظایف مسلمانان است

فرمانده ناحیه سپاه اردستان گفت: حفظ و حراست از واقعه تاریخی غدیر یکی از وظایف مسلمانان بوده که با تبیین صحیح آن به نسل حال و آینده در مسیر ولایت مداری حرکت کرد.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۰۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سبیج از اردستان سرهنگ حسن فخرل پیش از ظهر امروز در نشست خبری  اظهار کرد: با توجه به روایات غدیر اختصاص به زمان خاص نداشته و متعلق به همه دوران ها و مناسبتها بوده است.

فرمانده ناحیه سپاه اردستان گفت: حفظ و حراست از واقعه تاریخی غدیر یکی از وظایف مسلمانان بوده که با تبیین صحیح آن به نسل حال و آینده در مسیر ولایت مداری حرکت کرد.

وی افزود: سپاه از سال ۹۰ تا کنون در سراسر کشور بازسازی واقعه غدیر را در دستور کار قرار داده و در ارستان هم برای سومین سال این واقعه بازسازی خواهد شد.

سرهنگ فخرل با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص غدیر خم تاکید کرد: همه مسئولان و هیئت های مذهبی برای گسترش این فرهنگ علوی در سطح کشور باید تلاش مضاعفی را از خود به جای بگذارند.

فرمانده سپاه اردستان با یادآوری این موضوع که غدیر یک مسئولیت همگانی را بر عهده ما می گذارد، تصریح کرد:  برای بهتر اجرا شدن این واقعه توانسته ایم از ظرفیت تعزیه خوانی استفاده کنیم و امسال در یکصد و ۴۴ نقطه از کشور این بازسازی توسط سپاه و بسیج انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم در تاریخ ۱۸ شهریور در محل نینوای زواره با حضور اقشار مختلف مردم و بسیجیان و هیئت های مذهبی و با توجه به مستندات واقعی اجرا خواهد شد.

سرهنگ فخرل توصیه کرد: همه به عنوان یک مأموریت اصلی باید در برگزاری این نماد تشیع تلاش کرده و از ظرفیت مردم در این زمینه استفاده کرد.

فرمانده سپاه اردستان یادآوری کرد: مراسم بازسازی غدیر که با همکاری هیئت نینوای زواره برگزار می شود از ۱۰۰ نفر برای اجرا و سیاهی لسکر استفاده شده و حدود ۲۰۰ میلیون ریال هزینه دارد.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری مراسم بازسازی غدیر از نظر مفهومی نکات بلند و معنی داری در آن نهفته است که خانواده ها با بازدید از مراسم استفاده خواهند برد.

سرهنگ فخرل با بیان اینکه مراسم به صورت مردمی و با همکاری بسیج انجام می شود، تصریح کرد: برپایی سیر نمایشگاهی پوستر و بازسازی غدیر در حاشیه مراسم پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه اردستان با بیان اینکه جایگاه واقعی و گم شده غدیر در زندگی ها راه پیدا کند، تصریح کرد: برای برپایی حادثه بزرگ تاریخی که سرآغاز حکومت و مکتب فکری تشیع است از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

ارسال نظرات