کارشناس مسائل سیاسی گفت: ولایت‌پذیری به معنای اجازه گرفتن است و محبت‌ورزی و اطاعت‌پذیری در برابر ولی خدا، از برجسته‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های فرد ولایت‌مدار است.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۱۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی یاری کارشناس مسائل سیاسی در جمع اعضای حلقه صالحین شهید ردانی‌پور پایگاه مقاومت بسیج ریحانه 13 شهر داودآباد اراک با اشاره به این که اسلام یک دین کامل است و در بین تمام ادیان سه اصل توحید، نبوت و معاد وجود دارد، گفت: ولایت و سرپرستی از آن خداست و او برای اجرای امور خود جانشین تعیین می‌کند. در واقع ولایت فقیه ادامه جانشینی حکومت انبیاء و ائمه است.

وی با اشاره به اصل 5 قانون اساسی و نیاز جامعه به ولی‌فقیه در جمهوری اسلامی تصریح کرد: فقاهت، عدالت، آگاهی به زمان، شجاعت، مدیر و مدبر بودن و تقوا و خویشتن‌داری از جمله شاخصه های ولی فقیه است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: رهبر و ولی‌فقیه باید شرایط زمان خود را درک کرده و با شناخت صحیح از جریانات روز و هدایت جامعه، آن را از هجمه دشمنان محفوظ نگه دارد.

یاری در ادامه با تاکید بر ولایت‌مداری و ولایت پذیری افزود: باید چشم و گوش‌مان معطوف به منویات مقام معظم رهبری باشد تا با اجرای منویات معظم له از آسیب‌های زمانه در امان بمانیم.

وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) همچون دیگر امور عبادی دارای مراتب است، گفت: ولایت در مکتب اسلام و جهان بینی توحیدی از چنان جایگاه والایی برخوردار است که، بزرگان و علمای اسلام از آن به عنوان رکن و اساس توحید و دژ مستحکم الهی یاد کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ولایت پذیری به معنای اجازه گرفتن است و محبت‌ورزی و اطاعت‌پذیری در برابر ولی خدا، از برجسته‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های فرد ولایت‌مدار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات