جوکار:

توصیه‌های رهبری نقشه راه برای دولت دوازدهم است/ ضرورت توجه به اسناد بالادستی کشور

نماینده سابق مردم یزد در مجلس با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت دوازدهم اظهار کرد: توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری در این دیدار قطعا برای آینده کشور و پیشبرد امور دولتی بسیار کارساز و راهگشاست.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۳۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نماینده سابق مردم یزد و اشکذر،  با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیئت دولت دوازدهم اظهار کرد: توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری در این دیدار قطعا برای آینده کشور و پیشبرد امور دولتی بسیار کارساز و راهگشاست.

محمد صالح جوکار با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی به اولین اولویت در دولت دوازدهم تاکید داشتند، ادامه داد: معیشت و بحث اشغال مهم‌تریم مسئله در کشور ماست و رهبری علاوه بر وزارتخانه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند اقدامات دیگر بخش‌ها را نیز در حل مسائل اقتصادی موثر دانستند و بر تغییر جهت‌گیری‌ها از «اقتصاد رانتی و نفتی» به «اقتصاد مولّد و مردمی» تاکید کردند.

وی با بیان اینکه داشتن نیت الهی برای خدمت به مردم و روحیه جهادی و خستگی ناپذیر و بدون چشم‌داشت از دیگر توصیه‌های رهبری به دولت دوزادهم بود ، تصریح کرد: چنانچه دولت دوازدهم بخواهد کاری از پیش ببرد و در پایان کار خود، رشد خوبی در همه شاخص‌ها داشته باشد باید به بحث‌های مدیریتی، اخلاق و معنویت و تحمل شنیدن صدای مخالف توجه ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ضعف‌های دولت یازدهم را در دیدار هیئت دولت برای برطرف کردن آن‌ها گوشزد کردند، ارتباط نزدیک دولت با مردم، تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافی گری، کمک به حرکت‌های خودجوش مردمی اعم از فرهنگی، اقتصادی و ...و تعیین شاخص‌های بسیار مهم پرکاری و جهادی عمل کردن در انتخاب همکاران و مدیران زیر مجموعه را از توصیه‌های بسیار مهم و کلیدی رهبری دانست.

جوکار با اشاره به بیانات رهبری در خصوص طرح‌های باقی مانده از جمله طرح آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور گفت: این طرح‌ها اساسی و زیرساختی هستند که مقام معظم رهبری به آن توجه دادند و همچنین از اسناد بالادستی نظام بسیار اهمیت دارند نام بردند.

وی توجه به برنامه پنج ساله ششم توسعه که همزمان با دولت دوازدهم آغاز شده را بسیار مهم دانست و افزود: اسناد بالادستی ر زمینه تعلیم و تربیت و بحث علمی کشور بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه ویژه داشت و همچنین در سند چشم انداز 1404 نیز جایگاهی برای کشور تعریف شده که باید به آن برسیم که متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته است و اگر عدم اعتقاد به این سند چشم انداز وجود داشته باشد قطعا تحقق پیدا نمی‌کند.

جوکار گفت: مقام معظم رهبری به آماری که در زمینه اقتصادی نیز ارائه می‌شود نیز اشاره داشتند و با طرح سؤال در این خصوص، یادآور شدند که مردم باید بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش تورم را در زندگی خود احساس کنند.

وی با تأکید بر خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی عنوان کرد: باید واقعا خصوصی‌سازی صورت گیرد نه به این صورت که به خصولتی و در اختیار دولت فعالیت‌ها انجام شود و از این دستگاه به دستگاه دیگر دست به دست بچرخد بلکه باید دولت به تنظیم‌گرایی در حوزه اقتصاد روی بیاورد.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس تأکید کرد: مفاسد اقتصادی از مواردی است که آسیب جدی به اقتصاد وارد کرده و تبدیل به روزمرگی شده است که باید به صورت جدی با آن برخورد صورت گیرد.

جوکار با اشاره به توصیه‌های رهبری در عرصه دیپلماسی، توجه به هنجارهای ملی از جمله استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و مقابله با نظام‌های سلطه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید با همه کشورهای دنیا در عرصه دیپلماسی تعامل صورت گیرد و محدود به کشورهای خاص نشود چرا که در چهار سال گذشته دستگاه دیپلماسی با مذاکره با امریکا و کشورهای خاص بیشتر وقت خود را هدر داد.

وی با بیان اینکه مقام مظعم رهبری بالا بردن حلم مسئولان و استقبال از نقد را مورد تاکید قرار دادند، تصریح کرد: باید انتقادات با حلم و بردباری پاسخ داده شود؛ استفاده از الفاظ رکیک و ناشایست در پاسخ به منتقدان با روحیه نظام اسلامی مغایرت دارد، مسئولان نظام اسلامی باید به نقد توجه داشته و از آن استقبال کنند و با طمانینه به آن پاسخ دهند.

جوکار با بیان اینکه تمام توصیه‌های رهبر، بررسی و رصد اقدامات دولت یازدهم بود، گفت: ایشان با این تذکرات و توصیه‌ها مسیر آینده و نقشه راه را برای دولت داوازدهم مشخص کردند و نکته‌های حساس و پر اهمیت را یادآور شدند.
ارسال نظرات