خبرهای داغ:
سرپرست شهرداری تبریز، با تاکید بر اهمیت و اولویت حوزه‌های مالی خاطرنشان کرد: تدارک راهکارهای درآمدزایی، پیگیری مطالبات و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، سه اصل مهمی است که باید بیش از هر زمان دیگری، در بخش‌های مختلف شهرداری، حاکم شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۴۴
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدحسین اسحقی در جلسه ویژه مالی شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: قوانین محدودکننده درآمدهای شهرداری‌ها، نباید در رویه خدمتگزاری شهرداری تبریز تاثیرسوء بگذارد؛ در آستانه تبریز 2018، باید سعی کنیم با احیای قوانین درآمدزا، به مطالبات و توقعات ایجاد‌شده پاسخ مطلوب دهیم.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه، حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، یکی از منابع مهم و مستقل درآمد شهرداری‌ها را با چالش مواجه کرد؛ از شورای جدید انتظار داریم این معضل را به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی مد نظر قرار داده و از طریق تعامل با بخش‌های دولتی و نمایندگان محترم مجلس، حل و فصل کند.

سرپرست شهرداری تبریز، با اشاره به مطالبات گسترده شهرداری از اشخاص و مجموعه‌های حقیقی اظهار داشت: بخش‌ قابل‌توجهی از این مطالبات، مربوط به چک‌های آتی‌الوصول یا وصول‌نشده است که باید با اجرای مشوق‌ها و ارائه زمان‌بندی‌های لازم، زمینه احیای آن‌ها فراهم شود.

اسحقی متذکر شد: در هر حال باید اصل صرفه‌جویی را در امورات جاری لحاظ کنیم و با بهینه‌سازی منابع و مدیریت هزینه‌ها، اجازه ورود هزینه‌های تشریفاتی و زاید را ندهیم.
وی با اشاره به این‌که محاسبه بهای خدمات به ویژه در بخش های صنفی، نیازمند بازنگری‌ است، گفت: زباله تولیدی برخی از این واحدها، بسیار بیشتر از حجم رایج است و قاعدتاً باید بهای ارائه خدمات به این واحدها، متفاوت از بخش‌های خانگی باشد؛ بازنگری در محاسبه این بها، نیازمند اصلاح آئین‌نامه‌ها و تعرفه‌های خدماتی است.
سرپرست شهرداری تبریز با بیان این‌که مطابق قانون، تعرفه عوارض و مشاغل، در چند ماه آینده به شورای محترم ارائه می‌شود، تاکید کرد: این لایحه یکی از منابع مهم درآمدی شهرداری است که تدوین آن، از هم‌اکنون باید در دست مطالعه و بررسی‌های مالی باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها