سرانه تولید و مصرف آب در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد ۲۵ تا ۳۰ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۵۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت:سرانه تولید سرانه تولید و مصرف آب استان بالاتر از متوسط کشورآب در کهگیلویه وبویراحمد بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ لیتر و سرانه مصرف هم در این استان بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر در شبانه روز است که این مقدار بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بالاتر از متوسط کشوری است.
سید علی لدنی نژاد علت این افزایش مصرف را ناشی از افزایش انشعابات ... مجاز و فرسودگی شبک‌های توزیع دانست و گفت: درسال گذشته ۵ هزار و ۵۲۰ و ۴ ماهه اول امسال هم ۲ هزار و ۲۰ فقره انشعاب ... مجاز در شهر‌های استان شناسایی و جمع آوری شد.
وی میزان هدر روی آب ناشی از شکستگی‌ها و فرسودگی شبکه توزیع آب و همچنین انشعابات ... مجاز در شهر‌های استان را ۲۵ و یک دهم درصد بیان کرد و افزود: ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع آب در شهر‌های استان فرسوده و عمر بالای ۲۵ سال دارند که برای بازسازی مجدد این شبکه‌ها ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است.
لدنی نژاد از اجرای طرح همیار آب با محوریت آموزش و پرورش با هدف فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف در استان خبر داد و گفت: در این طرح که از سال ۹۴ با ابتکار استان اجرا و به عنوان پایلوت به چندین استان کشور نیز معرفی شده دانش آموزان مقطع ابتدایی و مهد‌های کودک آموزش‌های لازم را در جهت اصلاح الگوی مصرف فرا گرفته و به عنوان سفیران آب و فاضلاب در منازل و مدارس تذکرات لازم را می‌دهند.
وی با بیان اینکه این طرح برای دراز مدت تعریف شده و نتیجه آن هم در این مدت تعدیل مصرف بوده است افزود: طرح همیار آب و سفیران آب و فاضلاب برای ۲۰ سال آینده هدف گزاری شده است.
ارسال نظرات