مراسم ابروی کوچه و افتخار محله ۲ شهید روستایی داود پیغمبر شهرستان ازنا عصر امروز با حضور برخی از مسئولان شهرستان و رئیس مجمع نهضت نهج‌البلاغه خوانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۰۹۷۹۶
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیانیان، رئیس مجمع نهضت نهج‌البلاغه خوانی در مراسم ابرو کوچه‌ها و افتخار محله ۲ شهید روستایی داود پیغمبر شهرستان ازنا اظهار داشت: شهدا همچون ستارگانی درخشان در پهنه اسمان هستند که باید به آن‌ها اقتدا کنیم؛ شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌گیرند.
وی اولین شهید ازنظر قران را حضرت هابیل (ع) دانست گفت: عشق به شهادت را باید از حضرت علی (ع) آموخت ایشان هرزمانی که از جنگ بازمی‌گشتند به حالت گریه به‌سوی رسول اکرم (ص) می‌شتافتند و اظهار ناراحتی می‌کردند که چرا شهید نشده‌اند. ایشان هدفش از جنگ با کافران عشق به شهادت بود.
رئیس مجمع نهضت نهج‌البلاغه خوانی بیان کرد: شهدا ابروی کوچه، محله و خانواده و کل کشور هستند که نمونه آن می‌توان شهید حججی باشد که وی باصلابت در مقابل تکفیر‌ها ایستاد و روحیه تازه‌ای را به کشور بخشید.
وی با اشاره به تاسیس و خدمات تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) خاطر نشان کرد: رزمندگان لرستان برای اعزام باید از تیپ ۷ ولیعصر خوزستان اقدام می‌کردند و رزمندگان لرستانی بعد از مدتی دست به کار شدند و یک تیپ را به نام مقدس حضرت ابوالفضل (ع) تشکیل دادند که این تیپ در کربلای ۵ با رشادت‌هایی فراوان بر سرنوشت ۸ سال دفاع مقدس تاثیر گذاشت و از گردان‌های که در کربلایی ۴ به بصره نزدیک شده اند گردان مالک اشتر از تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل (ع) بود.
وی افزود: قدر خانواده‌هایی شهدا را بدانید، زیرا یک مادر ۲۴ سال انتظار فرزند شهیدش را می‌کشد و باید عشق به شهادت را از خانواده شهدا به فرزندانمان یاد دهیم.
وی بیان کرد: دشمن با هجوم فرهنگی می‌خواهد فرهنگ شهادت را از ما بگیرد که متأسفانه در دولتمردان ما هم نفوذ کرده‌اند و می‌گویند چرا نیرو به سوریه بفرستیم چرا باید با ساخت موشک توان دفاعی را تقویت کنیم.
انتهای پیام/
ارسال نظرات