خبرهای داغ:
امام جمعه قم با بیان اینکه ارتباط غدیر با انقلاب اسلامی باید مورد واکاوی قرار گیرد گفت: نقش رهبری و اطاعت‌پذیری از رهبری در عید غدیر به خوبی قابل مشاهده است.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۰۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
 ارتباط غدیر با انقلاب اسلامی واکاوی شود / ولایت فقیه استمرار حرکت امامت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های انجام شده در راستای بزرگداشت واقعه غدیر اظهار کرد: باید از این اقدامات بایسته و به جا قدردانی و تشکر کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه غدیر باید در مرحله نخست به تبیین و بازسازی واقعه غدیر پرداخته شود چرا که این موضوع مهم تاریخی که توسط نبی اسلام(ص)، حضرت علی(ع) و مخاطبان غدیر رقم زده شده است، نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای جلوگیری از تکرار حادثه عاشورا نسبت به زنده نگه‌داشتن این واقعه اهتمام جدی داریم، تصریح کرد: اگر حوادثی که رخ داده است در اذهان جامعه به فراموشی سپرده شود و ما آن را جدی نگیریم از حافظه جامعه محو می‌شود، جدیت عاشورا را در مورد غدیر مشاهده نکرده‌ایم به همین علت به جایگاه مورد انتظار در غدیر نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در بازسازی واقعه غدیر فقط به مخاطبان شیعه نگاه نشده است، عنوان کرد: شیوه بازسازی این واقعه به صورتی است که حساسیتی را بر نمی‌انگیزد به همین علت همگان از آن استقبال می‌کنند.

حسینی بوشهری انجام کارهای هنری و توزیع اطعام به مناسبت روز عید غدیر را اقدامات قابل تقدیری دانست و مطرح کرد: کارهای هنری برای به تصویر کشیدن غدیر باید مورد توجه قرار گیرد، سخنرانی‌ها و همایش‌ها باید در مورد رخدادهای غدیر توسعه یابد.

وی با بیان اینکه باید از ابزار و امکانات مختلف برای زنده نگه‌داشتن غدیر استفاده شود، اظهار کرد: صاحب غدیر دارای آثار و برکات بسیاری است، افزایش معرفت افراد نسبت به امیرالمومنین(ع) یک موضوع مهم بوده که نباید نسبت به آن غافل باشیم.

امام جمعه قم تبیین روحیه عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی امیرالمومنین(ع) را از نیازهای روز جامعه برشمرد و گفت: باید از زندگی ایشان الگوهای رفتاری و گفتاری استخراج کرده و این الگوها را در جامعه ترویج دهیم.

وی ادامه داد: ارتباط غدیر با انقلاب اسلامی باید مورد واکاوی قرار گیرد، نقش رهبری و اطاعت‌پذیری از رهبری در عید غدیر به خوبی قابل مشاهده است. اگر بتوانیم ولایت فقیه و رهبری را با غدیر پیوند دهیم به مفهوم مورد نیاز در حوزه غدیر می‌رسیم چرا که ولایت فقیه استمرار حرکت امامت است.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه غدیر منحصر به دهه ولایت نیست، خاطرنشان کرد: غدیر باید در طول سال و در کشورهای مختلف زنده نگه داشته شود چرا که ظرفیت غدیر، جایگاه امیرالمومنین(ع) و ظرفیت انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از غدیر است به زمان و مکان محدود نمی‌شود.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه یادآور شد: برای قدرت‌طلبی و مقام دست به انقلاب اسلامی نزده‌ایم بلکه به دنبال احیای آموزه‌های دینی و برطرف کردن نیازهای امت اسلامی و مستضعفین و اجرایی کردن حدود الهی هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها