رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: بر اساس آخرین سرشماری بیش از 9 درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۲۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، امیرولی عضدزاده با بیان اینکه در جامعه امروز سالمندان از گروه‌های بزرگ اجتماعی به شمار می‌آیند، اظهار داشت: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، این گروه بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی را به خود اختصاص می‌دهند.
وی افزود: با افزایش سن، ظرفیت کارکردی اندام‌های بدن کاهش یافته و با بیماری‌ها در این دوران افزایش می‌یابد و این امر به تدریج خوداتکایی و کیفیت زندگی سالمند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
رئیس اداره بهزیستی اردکان گفت: یکی از مهمترین راهکار‌ها جهت سازگاری با دوران سالمندی و دستیابی به یک زندگی سالم و موفق در این دوران، آموزش سالمندان و خانواده‌ها درخصوص نیاز‌ها و مسائل دوران سالمندی با بهره گیری از ابزار‌های مختلف آموزشی است.
وی گفت: در این راستا اداره بهزیستی شهرستان اردکانبا همکاری مؤسسه غیرانتفاعی باران اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشیآگاهی سازی پیشگیری از معلولیت‌هایدوران سالمندی در دو گروه میانسال و سالمند ویژه افراد ۴۵ تا ۶۰ سال و افراد بالای ۶۰ سالنموده است.
عضدزاده تصریح کرد: دوره‌های آموزشی برگزارشده شامل سکته مغزی، بیماری‌های قلبی عروقی، استئوپروز، پوکی استخوان، استئوآرت، دیابت و سقوطدر سالمندی می‌باشد وتاکنون بیش از ۷۰ نفر از سالمندان اردکانی در این دوره‌ها شرکت کرده اند.
این مقام مسئول گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۹.۳ درصد از جمعیت شهرستان اردکان را سالمندان ۶۰ ساله و بالاتر تشکیل می‌دهند.
ارسال نظرات