مصلحی مهم‌ترین هدف دشمنان انقلاب را به‌اشتباه انداختن مردم، مسئولین و نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد و گفت: دشمنان ما در اولین قدم برای بروز این اشتباه، دست به تهدید و ایجاد رعب وحشت می‌زنند و ندای جنگ‌افروزی سر می‌دهند تا مسئولان ما از ترس خود در برابر زور گوئی‌های آنان تسلیم شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۸۲۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، وزیر سابق اطلاعات در مراسم سالگرد مرحوم آیت‌الله سید جواد مدرسی (ره) با تسلیت شهادت امام پنجم حضرت باقرالعلوم (ع) به بیان مدح و منقبت آن امام همام پرداخت و گفت: رهبری ائمه هدی در جامعه از امیرالمؤمنین علی (ع) تا امام عسکری (ع) حول یک محور قرار داشته و آن‌هم ارائه و معرفی اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه بوده که البته در شرایط زمانی مختلف صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی افزود: اینکه می‌گویند امیرالمؤمنین 25 سال خانه‌نشین شد حرف درستی نیست چراکه ایشان در طول این سال‌ها در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه خود مداخله کرد و لحظه‌ای ساکت ننشست.

مصلحی ترویج اسلام در امپراتوری ایران را حاصل تفکر و جهت‌دهی امام علی (ع) به خلیفه دوم دانست و گفت: امیرالمؤمنین (ع) در مسائل اقتصادی هم دخالت کرد و تفکر اقتصاد مقاومتی که امروزه مورد تأکید مقام معظم رهبری است برگرفته از تفکر آن امام بزرگواراست.

وی حضرت علی (ع) را مصداق بارز یک فرد انقلابی و آتش به اختیار عنوان کرد و گفت: وقتی ایشان در مدینه که مرکز حکومت اسلامی بود بیکاری و مشکلات اقتصادی را مشاهده کرد با تکیه‌بر توان درونی به ایجاد نخلستان در اطراف مدینه پرداخت و تمامی نخلستان‌ها را پس از ثمر دهی وقف کرد و درامد حاصل از این نخلستان‌ها وضعیت اقتصادی مردم را تغییر داد.

مصلحی مهم‌ترین هدف دشمنان انقلاب را به‌اشتباه انداختن مردم، مسئولین و نخبگان در تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد و گفت: دشمنان ما در اولین قدم برای بروز این اشتباه، دست به تهدید و ایجاد رعب وحشت می‌زنند و ندای جنگ‌افروزی سر می‌دهند تا مسئولان ما از ترس خود در برابر زور گوئی‌های آنان تسلیم شود.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی جریان دوقطبی جنگ و صلح در انتخابات نیز در راستای مقاصد دشمن بود.

وزیر سابق اطلاعات در ادامه به تحریم‌های ظالمانه آمریکائی‌ها علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: در دورانی که شدیدترین تحریم‌ها را تجربه می‌کردیم جوانان انقلابی نظیر احمدی روشن‌ها پیشرفت‌های زیادی را درزمینهٔ های علمی مختلف رقم زدند که متأسفانه در این چند سال اخیر این پیشرفت‌ها متوقف‌شده و ما را از جرگه علم عقب انداخته است.

مصلحی اذعان داشت: اینکه برخی افراد می‌گویند پس از تشکیل حکومت دیگر نیازی به انقلاب و روحیه انقلابی گری نیست حرف غلطی است و به تعبیر رهبر انقلاب کسانی که این سخنان را مطرح می‌کنند خیانت‌کار به‌نظام و کشور هستند.

وی، مأنوس بودن با جوانان انقلابی و حزب الهی را از ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت‌الله مدرسی دانست و گفت: جوانان انقلابی تا زمانی که در مسیر مستقیم ولایت گام برمی‌دارند نباید از هیچ‌چیزی واهمه داشته باشند و فضاسازی جریانات و گروه‌های مختلف نیز نباید بر آنان تأثیرگذار باشد.

وزیر اطلاعات دولت دهم؛ پیشرفت‌های علمی امروز اروپائیان را برگرفته از متون و کتب علمی دانشمندان اسلامی برشمرد و اظهار داشت: در حقیقت غرب در حال تکرار علومی است که از مسلمانان به یغما برده‌اند برای مثال کتاب قانون ابوعلی سینا که در دنیای غرب محور علم پزشکی است درگذشته و بابی توجهی جوامع اسلامی توسط استعمارگران جمع‌آوری‌شده و امروز با استخراج مطالب علمی آن، همان علوم را به رخ مسلمانان می‌کشند.

مصلحی در بخش پایانی سخنانش سعه‌صدر را از دیدگاه روایی عدم دل‌بستگی و وابستگی به دنیا، نگاه به عالم آخرت و جایگاه ابدی و آمادگی برای مرگ بیان کرد و گفت: اما برخی مسئولان سکوت در برابر مفسدان اقتصادی، مفاسد جامعه و ترویج‌دهندگان ضد ارزش‌ها را سعه‌صدر تلقی می‌کنند.
ارسال نظرات