بالغ بر 17 پروژه عمرانی موقوفات نیز در مازندران در دست اجرا است که همه این موارد با همراهی، همکاری و کمک مردم انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۹۹۵۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در حاشیه پرده‌برداری از ضریح امامزاده عبدالله(ع) روستای تجرخیل نکا و بازدید از امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امامزادگان قطب فرهنگی هستند و همه ما باید برای توسعه امور فرهنگی در بقاع متبرکه تلاش کنیم.

وی افزود: از مجموع 142 پروژه عمرانی در دست ساخت بقاع متبرکه و موقوفات مازندران، 125 پروژه عمرانی مربوط به بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان است که مساحت این پروژه‌ها 60 هزار متر مربع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: 17 پروژه عمرانی موقوفات نیز در مازندران در دست اجرا است که همه این موارد با همراهی، همکاری و کمک مردم انجام می‌شود.

حیدری در ادامه مهمترین مشکلات برخی از بقاع متبرکه را مشکل در بخش بهداشتی و وضوخانه عنوان کرد و گفت: 50 سرویس بهداشتی و وضوخانه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت راه دسترسی سه بقاع متبرکه در دودانگه و چهاردانگه از جمله برنامه‌هایی به‌شمار می‌رود که اجرایی شده است و تلاش داریم تا امکانات مناسب برای امامزادگان و بقاع متبرکه فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 90 درصد هزینه‌های ساخت و ساز بقاع متبرکه با مردم است، افزود: مردم و خیران در این بخش کمک‌های مختلفی را به اوقاف ارائه کرده‌اند و انتظار داریم که این کمک‌ها ادامه یافته و استمرار داشته باشد.

حیدری اظهار کرد: در هفته دولت امسال هم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پنج پروژه اوقاف با اعتبار 10 میلیارد ریال تا پایان این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: کمک به امامزادگان از کارهای ماندگار و عام‌المنفعه است که برای همیشه خواهد ماند و اکنون با کمک مردم و خیران، انقلابی در سطح بقاع متبرکه ایجاد شده است.

به گزارش فارس، پرده‌برداری از ضریح امامزاده عبدالله(ع) روستای تجرخیل نکا با اعتبار 550 میلیون ریالی توسط خیر نیک‌اندیش «سرالله آهنگری» اهدا شده و در این مراسم از احمدی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نکا و متولیان امامزاده تجرخیل و تاثیرگذاران این بخش نیز تجلیل شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها