خبرهای داغ:
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: واقعا مشکلات استان کرمانشاه زیاد است و در آینده سازمان محیط زیست و ریاست آن باید به سوالات نمایندگان استان در مجلس پاسخ دهد.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۲۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سید قاسم جاسمی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، با اشاره به مشکل بیکاری استان کرمانشاه گفت: مشکل بیکاری استان کرمانشاه جدی است و با کار اداری قابل حل نبوده و کافی نیست.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه و تنوع آب و هوایی موجود در استان گفت: استان کرمانشاه گهواره تمدن است و ظرفیت زیادی دارد که از آن جمله می توان به تنوع آب و هوایی استان اشاره کرد.

 

 عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: برای مثال اکنون در قصرشیرین گیلانغرب و سرپل دمای هوا ۵۰ درجه  بوده و کنگاور و سنقر دمای هوا ۳۰ درجه است.

 

وی اشاره ای به ظرفیت های تاریخی استان نیز داشت و افزود: از ۴ هزار اثر تاریخی استان ۲هزار اثر ثبت تاریخی شده است.

 

جاسمی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: در آینده از دکتر کلانتری سؤالهای زیادی در مجلس داریم و زیاد مهمان مجلس می شود چرا که واقعا مشکلات استان کرمانشاه زیاد است.

 

وی افزود: با اشاره به وجود تالابها و سرابها، شکارگاه ورمنجه و باینگان، گونه شوکا که در استان وجود دارد، انتظار داریم صنعت توریسم و گردشگری را در استان فعال کنیم.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، با اشاره به هجوم هر ساله ریزگردها به کشورمان و راهکارهای ارائه شده از سوی دولتمردان برای حل این معضل، گفت: عراق با وضعیتی که دارد در بحث ریزگردها نمی‌تواند کمک حال جمهوری اسلامی باشد.

 

وی افزود: ما از آقای کلانتری می خواهیم لایحه سختی کار را به مجلس تحویل دهد. هم‌اکنون مصرف برق در قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب خیلی بالا بوده و هزینه خیلی بالایی دارد.

 

جاسمی تصریح کرد: پروژه پالایشگاه آناهیتا ظرفیت اشتغال زایی برای پنج هزار نفر را دارد و یکی از موضوعات آن مشکل زیست محیطی است و قرار شد آقای زنگنه پیگیری کند و الان به خاطر گیرهای اداری این پروژه مسدود شده است.

 

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه  یکی از راه های برون رفت از بیکاری استان را احداث و تکمیل پالایشگاه آناهیتا دانست و گفت: پتروشیمی اسلام آبادغرب نیز ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ هزار شغل دارد.

ارسال نظرات