استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به زودی پیمان همبستگی و همكاری بین چهارمحال و بختیاری و استان آبروتزو ایتالیا انجام می شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۰۳۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سلیمانی دشتكی گفت: در جریان سفر تعدادی از سرمایه گذاران ایتالیایی به استان مقرر شد تا چهارمحال و بختیاری و آبروتزو ایتالیا با ایجاد پیمان همبستگی با یكدیگر همكاری بیشتری داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، افزود: دو سرمایه گذار ایتالیایی كه پیشتر در سمت های دولتی ایتالیا حضور داشته اند، پیگیر بررسی ایجاد روابط دو استان و حضور سرمایه گذاران ایتالیایی در چهارمحال و بختیاری شدند.

سلیمانی دشتكی تصریح كرد: تولید كنندگان دو استان چهارمحال و بختیاری با آبروتزو ایتالیا، می توانند محصولات خود را در قالب نمایشگاه های مشترك ارائه دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: گسترش روابط دیپلماتیك بین ایتالیا و ایران زمینه سرمایه گذاری خارجی از سوی ایتالیایی ها در این استان را فراهم می كند.

وی اضافه كرد: تولید آب معدنی، صنایع گردشگری و بسته بندی صنایع غذایی در چهارمحال و بختیاری از مهمترین خواسته های سرمایه گذاران ایتالیایی برای سرمایه گذاری در این استان است.

سلیمانی دشتكی عنوان داشت: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری موظفند تا نسبت به همكاری با سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای انجام سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان همكاری داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، كیار وكوهرنگ نیز گفت: امسال در برنامه ششم در زمینه اشتغال قرار است اقداماتی را صورت دهیم. یكی از مهمترین اقدامات در این زمینه جذب سرمایه گذار ( داخلی و خارجی) است، كه ابتدا باید شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم كنیم.

علی كاظمی افزود: استان چهارمحال و بختیاری پتانسیل های فراوانی در جذب سرمایه گذاری از جمله آب بسته بندی مواد غذایی، كشاورزی، انرژی های نو و مهمترین آن گردشگری و توریسم دارد كه در این زمینه گردشگران ایتالیایی را به استان دعوت شدند.

وی گفت: با توجه به سابقه فرهنگ و تمدنی كه دو كشور وجود دارد تلاش می شود با اجرای برنامه های مختلف ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و گردشگری استان را بیشتر معرفی كنیم.

ارسال نظرات