همزمان با روز داروساز برپا شد؛
به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س) همزمان با روز داروساز کارگاه طب اسلامی با حضور سرکار خانم دکتر سلمنیان و رابطین سلامت این پایگاه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۱۰۱۳۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه بنت الزهرا حوزه 216 حضرت زکیه (س) همزمان با روز داروساز کارگاه طب اسلامی با حضور سرکار خانم دکتر سلمنیان و رابطین سلامت این پایگاه برگزار گردید.

کارگاه طب اسلامی

سلمنیان در این کارگاه اظهار داشت: سوختگی نوعی اسیب به گوشت و پوست است که بر اثر گرما و برق و مواد شیمیایی اصطحکاک یا پرتو وجود می اید.

وی افزود: سوختگی های که تنها بر سطح پوست اثر می گذارند را سوختگی سطحی یا سوختگی درجه اول می نامند.

سلمنیان تصریح کرد:  علائم سوختگی خارش تغییر رنگ پوست به قرمز و صورتی سفید و سیاه مور مور شدن حس لمس خفیف می باشد که هرچه سطح سوختگی وسیع تر باشد علایم بیشتر مشهود است.

وی بیان داشت: در سوختگی خفیف محل سوختگی را 10 دقیقه با اب سرد خنک کرده و محل ان را باند پیچی نمایید، در سوختگی های شدید قبل از هر اقدامی باید به اورژانس 115 تماس بگیرید و لباس و یا مواد دیگری را که در اثر سوختگی به محل زخم چسبیده شده اند را جدا ننمایید.

سلمنیان در پایان خاطر نشان کرد:  از پماد های مثل سیب زمینی خام خمیر دندان پیاز خام برگ نعنا چای سیاه در سوختگی با هر سطحی باید با مشورت پزشک اقدام شود.

خبرنگار بسیجی: فوج

ارسال نظرات
پر بیننده ها