احسان‌منش گفت: خبرنگار بسیجی کسی است که خبرنگاری را یک رسالت بداند یعنی قلم او صادقانه و منصفانه راه حل مشکلات مردم را از مسئولان مطالبه کند، اهداف سیاسی را کنار بگذارد، در جهت نشر گفتمان انقلاب اسلامی که از سخنان امام راحل و رهبری معظم استنباط می‌شود در قالبهای هنرمندانه بر کاغذ نواخته شود
کد خبر: ۸۹۱۰۱۸۴
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، حجت احسان‌منش، مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید مدافع حرم محسن خزایی وتبریک روز کارمند گفت: خبرنگاری تنها یک شغل نیست بلکه یک هنر و ابزار در جنگ نرم است.

وی با اشاره به تهاجم نرم دشمن در شرایط کنونی بیان کرد: امروز رسانه‌ها و اخبار آنان بهترین ابزار برای تسخیر افکار، اذهان و اراده‌های مردم است؛ لذا داشتن سواد رسانه‌ای تأثیر بسیاری در این عرصه مقابله دارد.

احسان‌منش ویژگی‌های خبرنگار انقلابی و بسیجی را برشمرد و اظهار داشت: خبرنگار بسیجی کسی است که خبرنگاری را یک رسالت بداند یعنی قلم او صادقانه و منصفانه راه حل مشکلات مردم را از مسئولان مطالبه کند، اهداف سیاسی را کنار بگذارد، در جهت نشر گفتمان انقلاب اسلامی که از سخنان امام راحل و رهبری معظم استنباط می‌شود در قالب‌های هنرمندانه بر کاغذ نواخته شود.

وی با تأکید بر لزوم تربیت خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای انقلابی گفت: در روزگاری که رسانه‌های منتسب به جریانات سیاسی خاص تلاش می‌کنند تا بایسته‌ها و ارکان اصلی انقلاب را کم‌رنگ کنند باید خبرنگاران تراز انقلاب را به صحنه آورد تا فرهنگ انقلابی و انقلابی‌گری را مخابره کنند.

مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان افزود: خبرنگاران امروز باید به گونه‌ای قلم بزنند که مدیون خون شهدای هم‌صنف خود همچون شهیدان صارمی، ضامن، ذوالفقاری و خزائی نباشند.

وی با ابراز تأسف از رفتار برخی مسئولان با خبرنگاران عنوان کرد: گاهی رفتار‌های نامناسبی از برخی مسئولان در برابر خبرنگاران صورت می‌گیرد در حالی که آنان وظیفه دارند همواره پاسخگوی مردم و نیز قشر خبرنگار که نماینده مردم هستند باشند؛ شایسته است که مسئولان تنها به پیام تبریک روز خبرنگار اکتفا نکنند بلکه پاسخگویی به آنان از هزاران پیام تبریک باارزشتر است.
ارسال نظرات