عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
نوری گفت: باید  دولت یارانه ای به تولیدکنندگان داخلی گوشت دهد و از کاهش مقطعی تعرفه های واردات جلوگیری کند.دولت می تواند یارانه نهادهای دامی را که از قبل مقرر بوده پرداخت کند.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۲۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

سیدراضی نوری، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله و تأثیرات آن بر بازار گوشت گفت: اخیرا بازار گوشت دچار نوساناتی شده است بر همین اساس متأسفانه قیمت گوشت افزایش یافته است و با توجه به اینکه عید قربان در پیش است ممکن است شوک جدیدی به بازار و قیمت گوشت وارد شود. لذا ما نمایندگان مردم از دولت انتظار داریم تا به دنبال یک راه حل اساسی و ثابت در خصوص کنترل قیمت گوشت باشد.

 وی با بیان این مطلب که دولت به جای کاهش تعرفه واردات  به  بخش تولید داخل یارانه دهد؛ تصریح کرد:  بر همین اساس باید  دولت یارانه ای به تولیدکنندگان داخلی گوشت دهد و از کاهش مقطعی تعرفه های واردات جلوگیری کند.دولت می تواند یارانه نهادهای دامی را که از قبل مقرر بوده پرداخت کند تا به یک راه حل اساسی در خصوص کنترل قیمت گوشت برسد.

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است برای تعدیل موقت قیمت گوشت در بازار تعرفه واردات را کاهش داد اما این راه حل اساسی نخواهد بود لذا راهکار اصلی آن است که  از پول تعرفه ها یارانه به بخش تولید داخلی دهیم که تا این مسأله را به صورت اساسی حل شود و  گرنه کاهش تعرفه ها مانند مسکن موقتی است که در آینده می تواند مضرات بیشتری داشته باشد لذا  انتظار داریم تا دولت جلوی کاهش تعرفه واردات را بگیرد چون راه حل اساسی در حمایت در تولید داخلی است.

ارسال نظرات