اقتصاددان بسیجی در گفتگو با «بسیج»:

دلار و یورو از چرخه اقتصادی ایران حذف شود

شیخی با اشاره به لزوم حذف دلار و یورو از چرخه اقتصادی ایران خاطرنشان کرد: باید دلار و یورو از چرخه اقتصاد ما مانند یک قلوه سنگ خارج شوند.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۲۶
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

عبدالمجید شیخی، اقتصاددان برجسته کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به قرارداد 8 میلیارد دلاری با کره جنوبی و دستاوردهای آن گفت: قرار 8 میلیارد دلاری با کره جنوبی یک قرارداد یک طرفه است و آنها پول خودمان را به خودمان برمی گردانند حتی اگر به صورت دلار در اختیار ما بگذارند اما این ها عملا همان پول هایی است که به دلیل تحریم در خارج از کشور بلوکه شده و این نامردها بلد هستند که چگونه از ما سوء استفاده کنند . باید گفت که از آن ها ذلیل تر دولت است که دارد به همچنین مبادلاتی که طرفه به نفع اجانب است تن می دهد.

 باید دلار و یورو از چرخه اقتصادی ایران حذف شود

وی افزود:  دولت باید ابتدا راه حل را از طریق باز شدن سوئیفت حل می کرد تا چنین قراردادهای یک طرفه ای منعقد نشود.بر همین اساس دولت باید از زیر چتر تحریم ها خارج شود. تحریم ها برقرار است اما زیرک آن است که خودش را از زیر چتر تحریم دربیاورد و از بزرگراه تحریم عبور نکند که موانعی همچون خزانه داری آمریکا، تحریم های آمریکا، بانک مرکزی اروپا  بر سر راهش باشد و باید بزرگراه جدیدی را انتخاب کند که موانعی بر سر راهش نباشد.

این اقتصاددان بسیجی با اشاره به لزوم حذف دلار و یورو از چرخه اقتصادی ایران خاطرنشان کرد: باید دلار و یورو از چرخه اقتصاد ما مانند یک قلوه سنگ خارج شوند اکنون چه تأثیری دارد که واحد پولی فلان کشور مثل غنا در آفریقا نصف و یا 5 برابر شود لذا ما هم باید به جایی برسیم که تغییرات واحد پولی آمریکا و اروپا برای ما بی تأثیر باشد. اگر دلار و یورو به حاشیه رانده شوند تأثیری بر زندگی مردم نخواهد داشت.

ارسال نظرات