تولیت آستان قدس رضوی گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های فراوانی است که قطعا با برنامه ریزی های دقیق می توان محرومیت این منطقه را برطرف کرد
کد خبر: ۸۹۱۰۳۵۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در جمع مردم زاهدان اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های فراوانی است که قطعا با برنامه ریزی‌های دقیق می‌توان محرومیت این منطقه را برطرف کرد.

وی افزود: قطعا برای برطرف کردن برخی از این محرومیت‌ها نیاز به برنامه ریزی‌های بلند مدت و زمان است، اما برخی از موارد از پیچیدگی خاصی برخوردار نیست و می‌توان با یک برنامه ریزی دقیق آن‌ها را برطرف کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم، ولی نعمت ما هستند و این امر نباید تنها در شعار خلاصه شود بلکه باید با یک حرکت جهشی و تلاش مضاعف به دنبال کار اقتصادی موثر در استان بود تا رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان عملیاتی شود.

وی ادامه داد: برای برون رفت این مناطق از این شرایط نیاز به اختصاص یک بودجه و اعتبار جهشی است و کاری متفاوت از آن اقداماتی که تاکنون انجام شده است باید در استان سیستان و بلوچستان انجام شود.

وی گفت: نیروی انسانی متراکم، جوان، کارآمد و فرهیخته از ظرفیت‌های منحصر به فرد استان سیستان و بلوچستان است که قطعا می‌تواند برای برون رفت استان از این شرایط بسیار تاثیرگذار باشد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه خواسته‌های مردم نسبت به اوضاع نامناسب سیستان و بلوچستان منطقی است، افزود: تمام خواسته‌های مردم در قالب ۱۲ بند مقام معظم رهبری به دولت مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز‌های آبی و خاکی برای این استان فرصت بزرگی هستند، خاطر نشان کرد: می‌توان با برنامه ریزی دقیق سهم زیادی از تولید ناخالص ملی را از دریا تامین کرد که تاکنون در این بخشی اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: خدمت رسانی حرم مطهر رضوی فقط محدود به زائران حرم نیست بلکه مفهوم این خدمت باید توسعه یابد، زیرا نام حضرت رضا (ع) گره گشای مشکلات است و آستان قدس به دنبال خدمت رسانی به مردم در گوشه و گوشه کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید به اینکه امیدواریم مسولان عالی دولت و نمایندگان پیگیر مشکلات مردم سیستان و بلوچستان باشند، بیان کرد: در کشورمان ذخایر انسانی و طبیعی فراوانی وجود دارد که باید این توانمندی‌ها کشف و به فعل تبدیل شود.
ارسال نظرات