خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان برخوار در نشست خبری بیان کرد: طرح ساماندهی ذبح دام در روز عید قربان در پنج مرکز انجام خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۹۱۰۳۸۳
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از برخوار؛ مجید فلسفی منش در نشست خبری و در جمع اصحاب رسانه افزود: در راستای کنترل بهداشت و سلامت عموم مردم، کاهش مشکلات زیست محیطی و اطمینان یافتن مردم از سلامت کامل دام ذبح شده، پنج مکان مجاز در کشتارگاه حبیب آباد، کشتارگاه سابق دارک، دولت آباد خیابان سجاد نبش فلکه سجاد، دولت آباد میدان انقلاب روبه روی آموزش و پرورش، دستگرد فلکه سجاد روبه روی مسجد حجتیه؛ برای ذبح دام های قربانی تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی تعیین شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی برخوار با اشاره به فعالیت گروه بازرسی افزود: پیش از عید قربان نیز در مراکز عرضه دام ناظرین اقدام به معاینه دام‌ ها می‌کنند تا از سلامت دام اطمینان حاصل شود.

وی اظهار داشت: روز عید قربان پنج اکیپ ثابت در مراکز مجاز ذبح و سه اکیپ سیار آموزش دیده درمعابر برخوار فعال هستند که بر بهداشت و سلامت دام همچنین ذبح شرعی نظارت می کنند.

فلسفی منش با اشاره به نظارت نیروی انتظامی بر نقل و انتقال دام به شهرستان تصریح کرد: از طریق سامانه قرنطینه دامپزشکی نظارت‌ های لازم بر سلامت دام ا انجام می‌شود، حمل و نقل دام در کلیه نقاط برخوار فقط با مجوز دامپزشکی و از طریق سامانه یکپارچه قرنطینه دامی امکان پذیر است.

رئیس شبکه دامپزشکی برخوار اظهار داشت: کشتار در معابر و سطح شهر توسط شهروندان بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی، احتمال خطر انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان را افزایش می دهد علاوه بر این از جنبه روان‌شناسی نیز ذبح دام در معابر عمومی و منازل در برابر چشم کودکان و زنان باردار تأثیر منفی بر روح و روان آنان می گذارد.

فلسفی منش از مردم خواست تا در این روز سلامت جامعه را به خطر نیاندازند و به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات بهداشتی در مناطق و جایگاه های خاص ذبح دام با نظارت کارشناسان دامپزشکی، قربانی را انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها