خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه:

وجود امام محمد باقر (ع) مقدمه اى براى بیداری امت اسلامی بود

حجت الاسلام حیدری گفت: وجود امام محمد باقر (ع) مقدمه اى براى بیداری امت اسلامی بود.
کد خبر: ۸۹۱۰۴۵۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

حجت الاسلام محمد حیدری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه در گفتگو باخبرگزاری بسیج ازکرمانشاه، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)به تمامی محبین و دوستداران خاندان عصمت و طهارت اظهار داشت: از خصوصیات بارز حضرت باقر (ع) این است که به علم و دانش و فضيلت و تقوا معروف بود و پيوسته مرجع حل مشكلات علمى مسلمانان به شمار مى رفت.

وی در ادامه بابیان گوشه هایی از زندگی آن امام همام افزود: وجود امام محمد باقر (ع) مقدمه اى  براى بیداری امت اسلامی بود .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کرمانشاه در ادامه افزود :امام باقر (ع) با توجه به شرایط زمان خود بر آن شد تا انحراف حاكمان و دورى آنان از حقايق اسلام را به مردم بفهماند و براى مسلمانان آشكار سازد كه چنان امورى تحقق يافته است.

وی بیان داشت: امام باقر (ع) مؤسس و بنیانگذار حوزه علمیه شیعه و نهضت فرهنگی انقلاب فرهنگی تشیع بود و ایشان با پرورش شاگردانی همچون محمدبن مسلم، زرارة بن اعین، ابوبصیر و ... موجب ایجاد نهضت فرهنگی شیعی شدند.

حجت الاسلام حیدری در پایان در خصوص شیوه تربیتی و کلام  امام باقر(ع) افزود: آن حضرت در سخنان خود، اغلب به آیات قرآن كریم استناد مى نمود و از كلام خدا شاهد مى آورد ومی فرمود: هر مطلبى را گفتم، از من بپرسید كه در كجاى قرآن است تا آیه مربوط به آن موضوع را معرفى كنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار