تولیت آستان مقدمس حضرت فاطمه (س) گفت:واقعه غدیر بعد از فوت نبی اکرم (ص) توسط مخالفان و دشمنان به سرعت تحریف شد.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۳۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج به نقل ازکوله بار، آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(ع) در دیدار سردار یعقوب سلیمانی و اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیرخم که در سالن محراب شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) انجام شد با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم اظهار داشت:کار در واقعه غدیرخم کاری پیامبرگونه است و وقتی انسان این احساس را دارد که این کار پیامبر گونه است، تا آنجا که توان و استعداد دارد، دوست دارد که این کار را به بهترین شکل ممکن برگزار کند و به همین دلیل می بینیم که کسانی که برای ترویج فرهنگ غدیرخم در کشور تلاش می کنند، با جان و دل می خواهند که این فرهنگ زنده بماند.

وی با بیان اینکه غدیر واقعه‌ای فراموش نشدنی در فرهنگ اسلامی است،تاکید کرد: تلاش‌های زیادی برای فراموش شدن غدیر و به انحراف کشیدن جامعه مسلمان انجام شده و در حال انجام است که به وسیله کلام‌ها و تریبون‌های آلوده این کار را پیش می‌برند، ولی اراده خداوند بر زنده ماندن این فرهنگ اسلامی است.
آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: دعوا به راه انداختن و توهین به یکدیگر که هنر نیست، آنچه اهمیت دارد، تلاش برای وحدت و انسجام جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اثرگذاری ابزار هنر در سرعت بخشی به انتقال پیام غدیرخم ، تاکید کرد: اعلام و گفتن آنچه خداوند متعال نازل کرده است باید مبنای فعالیت در راستای بازسازی واقعه غدیر باشد نه کمتر و نه بیشتر از آن چیزی که در قرآن کریم بر پیامبر نازل شده است، این رویکرد می‌تواند از آسیب‌ها جلوگیری کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) با بیان اینکه در حرکات هنری و نمایشی برکات بسیاری وجود دارد که در حرکت‌های ایستایی وجود ندارد، تصریح کرد: امام رضا (ع) در حرکت خود از مدینه به سمت خراسان در قالب رفتار خود معارف الهی را به جامعه انتقال و به مخاطبان آموزش می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه حرکت حضرت معصومه (س) مصداق بارزی برای نمایش معارف الهی بود، عنوان کرد: امروز برکات این مجاهد فی سبیل‌الله و مهاجره الی‌الله عالم‌گیر شده است.
سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: واقعه غدیر بعد از فوت نبی اکرم (ص) توسط مخالفان و دشمنان به سرعت تحریف شد به همین علت بازسازی واقعه غدیر باید در قالب یک نمایش هنری زلال، طبع پسند، بدون انحراف، تحریف و حاشیه و با ملایمت و رفعت انجام شود تا دل‌ها به سوی این واقعه جذب شود.

ارسال نظرات