معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اعلام اینکه با از بین بردن محیط زیست کار برای افراد تحصیلکرده ایجاد نمی‌شود، اضافه کرد: زیست بوم استان اگر درست شود ما هم به صورت مناسب حمایت می‌کنیم، آمادگی داریم که نمونه‌های موفق را به استان معرفی کنیم.
کد خبر: ۸۹۱۰۵۵۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سورنا ستاری در جلسه شورای اداری استان مازندران اظهار کرد: استان مازندران بیش از 3 هزار و 700 دانشگاه و 230 هزار دانشجو دارد، چرا استان باید مشکل داشته باشد، مشکلات استان فقط با عقل حل می‌شود.


وی با بیان اینکه می‌شود در تاریخ نشان داد که قیمت نفت بالا رفت اما با دانش کافی از این افزایش قمیت نفت استفاده نکردیم، ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا به واسطه اقتصاد منابع پیشرفت نکرد، هیچ کدام از قدرت‌های اقتصادی منابع محور نبودند و همه کشورهای دارای اقتصاد منابع محور بدبخت هستند.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بچه پولدارهای بنز سوار هستند آدم حسابی در نمی‌آیند و فرزندان مسؤولان که هم به جایی نمی‌رسند و آدم حسابی نمی‌شوند.


ستاری با بیان اینکه چرا مشکلات استان توسط فرزندان این استان حل نمی‌شود، تصریح کرد: احتیاج داریم با تفکرات جدید در حوزه اقتصادی، بر روی نیروی انسانی تحصیلکرده کار کنیم و این نیروی انسانی باید اعتماد به نفس داشته  و دارای نوآوری بوده و خلاقیت لازم را داشته باشد.


وی با اعلام اینکه آموزش و پروش و سیستم آموزشی باید نیروی خلاق و داری اعتماد به نفس بار بیاورد، بیان کرد: اشتغال در استان مازندران باید با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان حل و اعتبار این شرکت‌ها در استان تامین شود.

 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: اگر به این نتیجه برسیم که استخدام باعث خدشه‌دار شدن اعتماد می‌شود، من و دیگر افرادی که پست دولتی داریم، فکر می‌کنیم که اگر از این پست را از ما بگیرند از گرسنگی می‌میریم به همین دلیل برخی‌ها دودستی به این میزها چسبیده‌اند.


این مسؤول با اشاره به اینکه زمان ایجاد واحدهای پتروشیمی گذشته است، یادآور شد: از ظرفیت سرمایه‌گذاری باید در بخش استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کرد، این سرمایه‌گذاری در کشور در تعدادی از نقاط انجام شده است.

ستاری با بیان اینکه مازندران نیروی انسانی مناسبی دارد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها اصلاحات جدی نیاز دارد، مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها باید شروع شود.


وی با اعلام اینکه از ظرفیت بخش خصوصی در پژوهش باید استفاده شود،گفت: محصول پژوهش دولتی به دلیل اینکه از رانت نفتی استفاده می‌شود، کارایی مناسبی ندارد.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کارآفرینی در استان مازندران باید بر پایه شرکت دانش‌بنیان و یک ارزش باشد و با کارآفرین برخورد مناسبی شود.

این مسؤول با اعلام اینکه محیط کسب و کار برای کارآفرین و مردم فراهم نیست، گفت: مازندران مشکلات فراوانی دارد، چرا مشکلات کشاورزی استان نباید با کشاورز حل شود.


ستاری ادامه داد: چرا باید میوه کشاورز جلو چشمش بسوزد و نتواند هزینه تمام شده خویش را تامین کند، شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشتند ولی از این ظرفیت باید استفاده شود.


وی با اشاره به اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران آماده فعالیت در بخش دانش‌بنیان هستند و امکان ایجاد اشتغال فراوان در این بخش وجود دارد، یادآور شد: از مرکز نوآوری که در مازندران بازدید کردیم برایم جالب بود که یک خیر در این حوزه ورود پیدا کرده است.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: سرمایه‌گذاری خطرپذیر باید در استان مازندران توسعه پیدا کند و اگر دوست داریم جوانان ما بمانند باید به آنها اعتماد کرد و ایده‌های کارآفرینی جوانان مورد حمایت قرار گیرد.


ستاری با اشاره به اینکه  امکان رفع مشکلات محیط زیست، آلودگی آب و فعالیت بخش کشاورزی و پسماند در استان در صورت اعتماد به جوانان حل و فصل می‌شود، بیان کرد: باید تفکرات جدیدی در حوزه اقتصاد داشته باشیم و اگر فکر می‌کنید به واسطه این دولت و با افزایش منابع زمینه مشکلات استان حل نمی‌شود، بلکه مشکلات به دست خود استان و مردم حل می‌شود.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواستار توجه جدی به جوانان شد و افزود: باید اصول کارآفرینی را در استان توسعه دهیم و نیاز به تفکر جدی در محدوده استان نیاز داریم.

این مسؤول ادامه داد: دوره دریافت پول از دولت و ایجاد تحول به اتمام رسید، با منابع دولتی امکان ایجاد تحول وجود ندارد، دانشگاهی که همه منابع درآمدی‌اش از دولت بگیرد برای مردم کار نمی‌کند و نمی‌تواند مشکلات مردم را حل کند.


ستاری با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا از منابع مالی  دولتی استفاده نمی‌کنند، بیان کرد: با خام فروشی به جای نمی‌رسیم و از قابلیت ذاتی استان برای توسعه باید استفاده کرد و به دنبال صنایعی که جزو ذات استان نیست نروید، این صنایع برای استان ایجاد دردسر می‌کنند.


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با اعلام اینکه برای توسعه استان به فکر احیا محیط زیست باشید، با از بین بردن محیط زیست کار برای افراد تحصیلکرده ایجاد نمی‌شود، اضافه کرد: زیست بوم استان اگر درست شود ما هم به صورت مناسب حمایت می‌کنیم، ظرفیت خوبی در استان وجود دارد، آمادگی داریم که نمونه‌های موفق را به استان معرفی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها