اولویت واگذاری زمین در سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در ابتدا مردم خود روستا، سپس اهالی ساکن در روستاهای همجوار و در نهایت سرمایه گذاران است.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۲۷
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون عمرانی استاندار زنجان در مراسم کلنگ زنی سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در طارم گفت: راه اندازی سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی اولین طرح پایلوت کشوری است که در طارم اجرا می شود.

جواد رحمتی افزود: برنامه ریزی های لازم به منظور ایجاد امکانات گردشگری در کنار این سایت کارگاهی و همچنین راه اندازی فروشگاه عرضه محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: راه اندازی سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در طارم جهت فرآوری محصولات کشاورزی و ایجاد فروشگاه هایی به منظور عرضه این محصولات، به دلیل قطب بودن منطقه در تولید انواع محصولات کشاورزی است.

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم به منظور ایجاد صنایع تبدیلی در منطقه صورت گرفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنایع بزرگ نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارند و این امکان در همه مردم وجود ندارد که در صنایع بزرگ سرمایه گذاری کنند، لذا راه اندازی سایت های این چنینی در واحدهای کوچک باعث می شود مردم راحت تر بتوانند در این سایت های کارگاهی سرمایه گذاری کنند.

جواد رحمتی افزود: با توجه به مشکل کمبود آب در کشور و علی الخصوص شهرستان طارم، توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان همانند گذشته نخواهد بود و بنابراین باید تلاش کرد با استفاده از سایر ظرفیت های موجود در طارم، به منظور اشتغالزایی برای جوانان اقداماتی انجام داد.

وی در ادامه اظهار داشت: اولویت واگذاری زمین در سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در ابتدا مردم خود روستا، سپس اهالی ساکن در روستاهای همجوار و در نهایت سرمایه گذاران است.

معاون عمرانی استاندار زنجان افزود: شناسایی افراد واجد شرایط دریافت زمین در سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی به عهده کارگروهی متشکل از فرمانداری، اداره کل امور روستایی استانداری زنجان، شوراهای روستا و بنیاد مسکن طارم خواهد بود و تلاش خواهد شد از واسطه گری و خرید و فروش این واحدها جلوگیری به عمل آید.

جواد رحمتی افزود: زمین سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در قبال پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان واگذار خواهد شد و دولت با ایجاد زیر ساخت های لازم، هزینه راه اندازی کارگاه ها  را برای متقاضیان کاهش خواهد داد. 

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: همه مسئولان و متولیان مربوطه باید تلاش کنند ایجاد سایت کارگاهی صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی به خوبی در شهرستان اجرایی شود تا در ایجاد اشتغال در طارم موثر واقع شود.

 

 

 

 

ارسال نظرات