کارشناس مسایل دینی:

دعای حجت زمان یکی از عوامل آرامش است

هرکس به آنچه از روزی اش، که خدا برای او مقدر فرموده اطمینان کند، خداوند قلبش را در آرامش قرار می دهد.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۶۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  کارشناس مسایل دینی و مذهبی در جمع مرزبانان تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام در مرزهای جنوب غرب کشور، گفت: یکی از عوامل آرامش از دیدگاه قرآن دعای حجت زمان است و قطعا دعای امام زمان شامل مرزداران که حافظ  آرامش و امنیت جامعه هستند نیز می شود.

حجت الاسلام نباتی، با اشاره به اهمیت آرامش در زندگی گفت: در آیات و روایات مستندات زیادی برای آرامش و اهمیت آن و چگونگی بوجود آمدن آن آمده است و یاد خدا از مهمترین دلایل آرامش است، چنانچه در قرآن ذکر شده است: "الا بذکرالله تطمین القلوب".

این کارشناس دینی در ادامه به عوامل مؤثر در آرامش اشاره کرد و گفت: بعضی از عواملی قرآنی و روایی که باعث ایجاد آرامش برای بشریت می شوند عبارتند از؛ ۱. شب؛ چنانچه آمده است "انا جعلناالیل لتسکنوا فیه"؛ ۲. همسر،  که وجود همسر برای انسان مایه آرامش است و باید این آرامش را حفظ کرد و در قران آمده است که "و من ایاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم موده و رحمه ".

وی، سومین دلیل آرامش را دعای پیامبر و حجت زمان دانست و گفت: از عوامل آرامش از دیدگاه قرآن دعای حجت زمان است و قطعا دعای امام زمان شامل مرزداران که حافظ  آرامش و امنیت جامعه هستند نیز می شود و در این زمینه خطاب به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آمده است "و صل علیهم ان صلواتک سکن لهم".

حجت الاسلام نباتی در ادامه، اطمینان به مقدرات الهی را از دیگر عوامل آرامش برشمرد و بیان کرد: مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام می فرمایند: هرکس به آنچه از روزی اش،که خدا برای او مقدر فرموده اطمینان کند، خداوند قلبش را در آرامش قرار می دهد.

وی در ادامه با یادآوری آیات و روایات؛  قناعت، زهد، عدم دلبستگی به مردم و اعتماد به خدا را از دیگر عوامل آرامش دانست و گفت: همه ما باید بتوانیم درک کنیم که خداوند همیشه بهترین ها را برای بنده اش می خواهد و ما باید با توکل و توسل به او سرمایه عظیم آرامش را نصیب خود کنیم.

ارسال نظرات