خبرهای داغ:
مسؤول گروه جهادی محبان المهدی(عج) با اشاره به اینکه اولویت اصلی گروه شامل مباحث آموزشی و فرهنگی برای قشر کودک، نوجوان و بانوان روستاهاست، گفت: در کارگروه آموزش تمامی مباحث علمی-آموزشی با نظر، مشورت و برنامه‌ریزی معلمان، روانشناسان و پیشکسوتان بسیجی صورت گرفت که موجب تقویت بنیه علمی آموزشی و مهارت‌آموزی دانش آموزان روستاها شود.
کد خبر: ۸۹۱۰۷۷۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

زهرا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم با اشاره به اینکه سومین هجرت گروه جهادی محبان المهدی(عج) از شهر کریمه اهل‌بیت(س)  همزمان با سالروز امام رضا(ع) رقم خورد، اظهار کرد: این گروه متشکل از 20 نفر از طلاب و دانشجویان بسیجی است که در مناطق کم برخوردار شهر مقدس قم حضور یافته و در عرصه‌های مختلف اقدام به فعالیت‌های جهادی کردند.

وی ادامه داد: عرصه‌های فعالیت گروه جهادی محبان المهدی (عج) در روستاهای باغ نو، ملک قلعه، قلعه سلطان باجی و ملک‌آباد شامل برنامه‌های علمی آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، هنری، ورزشی و عمرانی بود.

مسؤول گروه جهادی محبان المهدی(عج) با اشاره به اینکه اولویت اصلی گروه شامل مباحث آموزشی و فرهنگی برای قشر کودک، نوجوان و بانوان روستاهاست، ابراز کرد: در کارگروه آموزش تمام مباحث علمی-آموزشی با نظر، مشورت و برنامه‌ریزی معلمان، روان شناسان  و پیشکسوتان بسیجی صورت گرفت که موجب تقویت بنیه علمی آموزشی و مهارت‌آموزی دانش آموزان روستاها شود.

عزیزی افزود: فعالیت‌های مهم کارگروه فرهنگی در این اردوی جهادی شامل برگزاری ویژه‌برنامه ولادت امام رضا(ع) و متبرک شدن مراسم به پرچم بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س)، برگزاری جلسات سبک زندگی اسلامی ایرانی، توجه به طب اسلامی و اصلاح تغذیه، اکران فیلم‌های جشنواره عمار و مستند در تمام روستاها،  اجرای اردوی فرهنگی مذهبی جمکران برای اهالی روستاها به همراه بازدید از نمایشگاه مفهومی مجتمع مهدی یاوران و مسابقات فرهنگی-ورزشی برای کودکان و نوجوانان بود.

وی از استقبال اهالی این مناطق از برنامه‌های گروه جهادی محبان المهدی(عج) خبر داد و گفت: در روزهای انتهایی اردو نمایشگاه و اختتامیه با موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات ملی ، فروش نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، مشاوره طب اسلامی و غرفه کتاب‌خوانی و فروش کتب جهت ترویج روحیه کتاب‌خوانی در نسل جوان برگزار شد.

مسؤول گروه جهادی محبان المهدی(عج) ادامه داد: در پایان نمایشگاه به کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه، چفیه که نماد مقاومت اسلامی است به‌رسم یادبود تقدیم شد که مورد استقبال هم قرار گرفت.

عزیزی گفت: در بحث کارگروه بهداشت،کلاس‌ها و مشاوره در زمینه بهداشت فردی و اجتماعی برای اهالی روستاها برگزار شد. در کارگروه هنری، برگزاری کلاس‌های شیرینی پزی سنتی، نمد دوزی و آموزش ساخت گیره‌های روسری برای افزایش مهارت و ایجاد اشتغال برای بانوان روستا برگزار شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال نیز ظرفیت‌هایی در روستاها برای ایجاد صنایع تبدیلی کوچک شناسایی شده که پیگیر به نتیجه رسیدن آنها هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه عمران و آبادانی با تأمین اعتبارات، کارگروه عمرانی برای تکمیل پروژه مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در روستای باغ نو شهریور ماه اعزام خواهند شد که امیدواریم با این اقدامات کوچک بتوانیم در راستای اهداف شهدای جهادگر، به ویژه شهید جهادگر محسن حججی و تمام شهدای مدافع حرم قدم بگذاریم و راه و یاد و نامشان را زنده نگه داریم.

ارسال نظرات