کد خبر: ۸۹۱۰۷۷۶
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سهم کشور در بخش کشاورزی از تولید ناخالص ملی ۱۷ درصد، اما استان کردستان ۳۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد فرید سپری در مراسم افتتاح واحد تولید و پرورش قارچ خوراکی (قارچ دکمه ای) اکیا تک شهرستان بانه، که با حضور ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و مسئولان شهرستان بانه برگزار شد، گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۴۶۲ میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۳۳۸ پروژه توسط سرمایه گذاران بخش کشاورزی سرمایه گذاری شده که در سال ۹۵، ۴۰۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری مازاد بر سنوات قبل انجام شده است.

وی افزود: سهم کشور در بخش کشاورزی از تولید ناخالص ملی ۱۷ درصد، اما استان کردستان ۳۰ درصد است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی است، عنوان کرد: در حال حاضر ۵ هزار هکتار باغ دیم انگور رقم ره‌شه در حال احداث است که با تاکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی به ۶ هزار هکتار افزایش یافت.

وی یادآور شد: طرح جدید ارتقاء معیشت با اولویت کولبران در ۳ استان مرزنشین کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اجرا خواهد شد که از این طرح سهم کردستان پیشنهاد ۵۰ هزار هکتار ارائه شده است.

سپری همچنین با اشاره به طرح تولید قارچ شرکت اورامان سبز سروآباد که در هفته جاری به مناسبت هفته دولت به بهره برداری رسید، گفت: طرح پرورش قارچ دکمه‌ای شهرستان بانه- روستای گندمان نیز از دیگر طرح‌های موفق است که در سطح ۵۹۷۵ مترمربع و ۲۰۶۰ مترمربع سطح زیر کشت این واحد تولیدی است و در ۱۳ سالن با ظرفیت تولید سالیانه ۴۰۰ تن اجرا شده است.

به گفته وی اعتبار تامین شده این طرح از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به مبلغ ۳۷۶۰ میلیون ریال و کمک‌های فنی و اعتباری بودجه ۹۳ مبلغ ۸۵۰۰ میلیون ریال، منابع داخلی بانک کشاورزی مبلغ ۳۵۰۰ میلیون ریال و همچنین آورده شخصی ۴۰۰۰ میلیون ریال است که در مجموع با ۱۹ هزار و ۷۶۰ میلیون ریال امکان اشتغال ۳۰ نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات