مهدوی بصیر در گفتگو با «بسیج»:

مشارکت گروه جهادی آل طه در پروژه‌های آبی روستا‌های محروم گیلانغرب

مسئول گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم گفت: علیرغم کمبود فضای آموزشی و فرهنگی نظیر مسجد، مدرسه و کانون‌های فرهنگی در چند روستای این منطقه، اما مهم‌ترینم شکل مضیقه بسیار شدید آب قابل شرب می‌باشد
کد خبر: ۸۹۱۰۷۹۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

مسئول گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم با اشاره به برنامه‌های این گروه در محرومیت‌زدایی گفت: گروه جهادی آل طه در پروژه‌های آبی روستا‌های محروم گیلانغرب مشارکت می‌کند.

 وی با اشاره به شهید حججی یاد اور شد: این روز‌ها بچه‌های بسیجی اردو‌های جهادی حال و هوای دیگری دارند شاید به جرات به توان گفت: یکی از الگو‌های عینی خود در این مسیر مقدس که چندهفته‌ای است فضای خبری کشور را تسخیر کرده است، را ازدست‌داده‌اند.

محمدحسن مهدوی بصیر مسئول گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج بها اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های اتی گروه خود در منطقه ای که جهادگران بسیجی شهید شدند، گفت: مقام معظم رهبری یک پدیده باورنکردنی است، یکی از الگو‌های اردو‌های جهادی است که حالا بسیجیان در اردو‌های جهادی با سرمشق گرفتن از ایشان با توان مضاعف در این مسیر گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به سوابق کاری گروه جهادی ال طه دانشگاه صنعتی قم افزود: در سال‌های اخیر اردو‌های جهادی در جامعه به یک نیاز اجتماعی تبدیل‌شده که می‌تواند آیینه‌ای برای انعکاس زیبایی‌ها و زشتی‌های نادیده گرفته‌شده باشد؛ زیبایی‌هایی همچون خدمت‌رسانی خالصانه و بدون چشمداشت، ایثار و ازخودگذشتگی، وفاداری به آرمان‌های اصیل دینی و انقلابی و در کنار آن زشتی‌هایی همچون اختلاف طبقاتی عمیق و ریشه‌دار در جامعه اسلامی و عدم دغدغه مندی کافی برای رفع مشکلات اصلی در بین برخی از مسئولین.

مهدوی بصیر یاد اور شد: گروه جهادی آل طه وابسته به بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قم که سابقهٔ ۷ سال فعالیت عمرانی، فرهنگی و آموزش در روستا‌های مناطق محروم کشور داشته و سه سال پیاپی نیز به‌عنوان گروه جهادی دانشجویی برتر در استان قم انتخاب‌شده است، برای برنامهٔ آتی خود و قبل از اعزام به مناطق محروم جهت خدمت‌رسانی به‌منظور شناخت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق به شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف آن مناطق می‌پردازد.

وی تشریح کرد: این گروه با جمع‌آوری اطلاعات دقیق و کامل از طریق گفت‌وگو با اهالی، دهیاری و شورا‌های روستا‌های بخش محروم ویژنان از توابع شهرستان گیلانغرب در استان کرمانشاه، فرصت‌ها و تهدید‌های آن مناطق را یافته و با تشکیل هیئت اندیشه‌ورز و استفاده از تجارب گذشته راهکار‌های عملی برای رفع مشکلات ارائه داده است.

مسئول گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم اظهار کرد: اخیراً نیز این گروه در قالب شناسایی به ۲۳ روستای منطقه محروم این بخش اعزام‌شده و با بررسی‌های صورت گرفته اطلاعات جامعی را در خصوص معضلات و مشکلات روستایی‌ها جمع‌آوری نموده که مهم‌ترین آن‌ها موضوع آب شرب می‌باشد.

وی تاکید کرد: علیرغم کمبود فضای آموزشی و فرهنگی نظیر مسجد، مدرسه و کانون‌های فرهنگی در چند روستای این منطقه، اما مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل این مناطق هم‌اکنون مضیقه بسیار شدید آب قابل شرب می‌باشد به‌نحوی‌که گاهی اوقات ۱۰ الی ۱۲ روز به دلیل قطع بودن آب‌لوله‌کشی مردم منتظر رسیدن تانکر‌های آب‌رسانی بوده و طی این مدت نیز مجبور هستند با وسایل نقلیه شخصی و پیاده از رودخانه و سایر منابع غیربهداشتی آب شرب تهیه کنند که همین مسئله یکی از اصلی‌ترین دلایل مهاجرت روستاییان این بخش به شهر‌های اطراف می‌باشد.

مهدوی بصیر تصریح کرد: با توجه به اطلاعات دقیق جمع‌آوری‌شده خط لوله موجود برای انتقال آب متعلق به اوایل دهه ۶۰ می‌باشد که توسط جهاد سازندگی ساخته‌شده است و هم‌اکنون پوسیدگی و فرسودگی شدید در نقاط متعدد این خط لوله به‌اندازه‌ای می‌باشد که اتصالات و تعمیرات مکرر دیگر پاسخ‌گو نیست.

وی با بیان اینکه  با توجه به شناسایی‌ها و بررسی وضعیت فعلی که مشترکاً توسط گروه‌های جهادی و اداره آب و فاضلاب روستایی تهیه و تأییدشده است، عنوان کرد: این منطقه نیاز به اجرای سه پروژه دارد

پروژه اول و اصلی ساخت مجدد ۵ کیلومتر از ده کیلومتر خط انتقال آب ۶ اینچ است که طبق نظر کارشناسی به‌هیچ‌عنوان ظرفیت تعمیر ندارد.
پروژه دوم احداث یک منبع آب ۵۰ مترمکعبی در روستای "چم سورک" است.
درنهایت پروژه سوم در مورد منبع ۲۰۰ مترمکعبی واقع در روستای "میرمیراب" که تغذیه‌کننده چندین روستای دیگر می‌باشد نیز پس از چندین بار تعمیر همچنان دارای مشکل اساسی و شدید بوده و حداکثر تا دو سال دیگر نیاز به جایگزینی با منبع جدید و جداگانه دارد و درصدد هستیم ان‌شاءالله در فاز سوم آن را اجرا کنیم.

مسئول گروه جهادی آل طه دانشگاه صنعتی قم بیان کرد: با توجه به این‌که سازمان آب و فاضلاب شهرستان به‌طور رسمی برای این منطقه اعلام وضعیت بحران نموده، اما متأسفانه به دلیل عدم‌حمایت ارگان‌ها و نبود بودجه، این پروژه‌های انتقال و ذخیره آب تاکنون انجام‌نشده است. اما بحمدالله با اعلام آمادگی برای همکاری از سوی سازمان آب و فاضلاب روستایی با گروه‌های جهادی آل طه به‌ویژه در بحث نظارت فنی و تأیید کارشناسی، ما هم‌اکنون در حال پیگیری مراحل اجرای پروژه‌ها هستیم و ان‌شاءالله تا پایان شهریور درصد بالایی را با کمک مسئولین محلی و سایر گروه‌های جهادی اجرا خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار