طراحی و تولید نرم افزار شبیه سازآموزش های مهارتی در زنجان بررسی شد

در اولین جلسه شورای پژوهش اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان «طرح پژوهشی طراحی و تولید نرم افزار شبیه سازآموزش های مهارتی» بررسی شد.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۱۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،در اولین جلسه شورای پژوهشی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان زنجان که روز یکشنبه 5 شهریور با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های استان و سایر اعضاء شورای پژوهش در محل دفتر مدیرکل برگزار گردید، گزارش طرح پژوهشی با عنوان ««طرح پژوهشی طراحی و تولید نرم افزار شبیه سازآموزش های مهارتی» ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استانبا اشاره به سیاست های سازمان آموزش فنی و حر فه ای کشور همسو با تغییرات تکنولوژیک و به منظور توسعه فناوری های نوین و راهبردی، گفت : این طرح پژوهشی با هدف  صرفه جویی در هزینه های آموزشی از جمله هزینه های مواد مصرفی و تجهیزات آموزشی، افزایش کیفیت آموزشی در کارگاه های آموزشی و مناطق محروم، کاهش خطر های جانی هنگام ارائه آموزش ها با دستگاه های پر خطربه منظور تکمیل سطوح مهارت بخشی از استاندارد های آموزش های مهارتی را بصورت مجازی را در بر خواهد گرفت.

انصاری در ادامه با اشاره به نامگذاری زنجان به عنوان قطب IT و الکترونیک افزود: با توجه به حجم عظیم دانش آموختگان در این رشته های دانشگاهی، بهره مندی از واقعیت مجازی و ارائه محتوای آموزشی موجب اشتغالزایی و کاهش هزینه های آموزشی خواهد شد.

در ادامه مجریان طرح پژوهشی دکتر امیری و مهندس اسدی ضمن ارائه طرح پژوهشی، اهداف این طرح را ارائه بخشی از استاندارد مهارت به صورت مجازی وصرفه جویی در هزینه دانستند و گفتند : افزایش کیفیت آموزش در کارگا ههای آموزشی و کاهش خطرهای جانی هنگام ارائه آموزش ها از اهداف مهم این طرح است .

گفتنی است، بخشی از استاندارد های آموزشی برق خودرو و آبیاری تحت فشار( هیدورپونیک) از جمله استاندارد های آموزشی بود که در این طرح پژوهشی به روش شبیه سازی مجازی ارائه گردید.

در ادامه اعضای شورای پژوهش اداره کل ضمن بررسی گزارش طرح پژوهشی ارائه شده آنرا بسیار مطلوب ارزیابی نموده و 963.اذعان داشتند با توجه به اینکه امروزه تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است، لزوم انطباق افراد جامعه با تکنولوژی های از ضروریات است و باید از تکنولوژی های روز در راستای ایجاد اشتغال بهره برد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار