خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:
معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: علم یک ارزش انسانی است و اگر با نگاه ارزش به کسب علم نگاه شود قطعا این علم مدرک و شغل را نیز با خود به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۱۰۸۴۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت علم‌آموزی اظهار کرد: ما انسان‌ها دارای ویژگی‌ها و ارزش‌های مختلفی هستیم و علم یکی از آن ارزش‌ها است.
وی تصریح کرد: در قرآن، احادیث و روایات نیز به افزایش این ارزش تاکید شده است و کوتاهی در به دست آوردن علم نیز همواره مورد ملامت و سرزنش بوده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به آیات قرآن تبیین کرد: در آیه‌ای از آیات کلام‌الله مجید به صورت استفهام انکاری از خواننده سوال شده " آیا کسانی که می‌دانند با کسانی‌که نمی‌دانند برابر هستند؟!" که قطعا پاسخ منفی است و هر آدم بامنطقی می‌داند که این افراد هرگز در ارزش‌گذاری ها برابر نبوده و نیستند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: خوشبختانه امروز موانع و محدودیت‌های زمانی، مکانی، جنسیتی و انتخاب استاد و یا معلم از سر راه برداشته شده؛ لذا لازم است بیشتر برای رسیدن به علم تلاش شود.
نظری مطرح کرد: باید به علم به عنوان یک ارزش انسانی نگاه کرد و در زندگی برای به دست آوردن و افزایش این ارزش همواره تلاش نمود.
وی تشریح کرد: علم‌اندوزی و تلاش برای دستیابی به مدرک و شغل بدون توجه داشتن به ارزش انسانی علم، نگاه درستی نبوده و باید دانست که این‌گونه نگاه منجر به کسب مدرکی بدون توجه به ارزش انسانی علم می‌شود.
این مسئول در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: اگر با نگاه ارزش به کسب علم نگاه شود قطعا این علم مدرک و شغل را نیز با خود به همراه خواهد داشت.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها