خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین اکبر احمدی :از اساسی ترین اصول شهدا استکبار ستیزی و مخالفت با ظلم و جور و به دنبال عدالت اجتماعی بودن است و همین اصل است که شهید حججی و شهید اصغری ها را به جبهه حق علیه باطل فرستاد .
کد خبر: ۸۹۱۰۸۶۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از تیران و کرون؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه تیران و کرون در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم همایون اصغری از لشکر فاطمیون که با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستان تیران و کرون در مسجد سید الشهدای تیران برگزار شد؛ گفت : شهید بعد از ائمه معصومین قوی ترین حیات را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبر احمدی با استناد به آیات قرآن گفت : حیات و بشارت دو ویژگی و شاخصه شهید است .

وی با اشاره با ویژگی اول شهید که حیات است گفت : البته هرکسی که به جهان برزخ برود حیات دارد اما چرا خداوند حیات شهید را مخصوص به ذکر کرده ؟ تفاوت در شدت و ضعف حیات است .

وی خبر از پیرامون و قدرت تأثیر بر محیط پیرامون را دو ویژگی حیات دانست و گفت : شهید در عالم برزخ اعمال ما را می بیند و قدرت دخل و تصرف در این دنیا را هم دارد . برای این است که خداوند ذکر می کند شهید حیات دارد و زنده است و اگر به شهید متوسل شویم جواب می دهد چون زنده است و قدرت دخل و تصرف هم دارد .

وی گفت: اینکه بعضی از مؤمنین و مسلمین متوسل می شوند به حرم ائمه معصومین علیهم السلام از همین باب است ؛ چرا که شدید ترین حیات برزخی از آن اهل بیت است و شهید بعد از اهل بیت قوی ترین حیات را دارد .

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در ادامه با اشاره به ویژگی دوم شهید که بشارت است ؛ گفت: شهید که دارای حیات است بشارت می دهد به کسانی که هنوز به او ملحق نشده اند که نترسید و غمگین نباشید راه همین است که ما رفتیم .

وی گفت:شهید راه را رفته و از یک جایگاه بالاتری به زندگی ما نگاه می کند و تمام قصه دنیا زیر نظر اوست و در آن مرتبه و منزلت قرار گرفته و پیام می دهد به کسانی که با او هم رزم و هم مسیر بودند که ترس و غمی نداشته باشید و مردد هم نباشید مسیر همان است که ما رفتیم.

احمدی با بیان اینکه شهدا در دنیا اصولی داشتند گفت: اصول و ارزشهای شهید که باعث شد او در این مسیر قرار بگیرد و به آن مقام برسد باید احصا شود و در این مراسمات شهدا ما آن اصول را بشناسیم.

وی گفت : از اساسی ترین اصول شهدا استکبار ستیزی و مخالفت با ظلم و جور و به دنبال عدالت اجتماعی بودن است و همین اصل است که شهید حججی و شهید اصغری ها را به جبهه حق علیه باطل فرستاد .

وی افزود :بر اساس آموزه های اسلام نمی توان تصور کرد که ما روزی با ظلم و جور که نمونه بارز آن آمریکا است سازش کنیم الا اینکه ماهیت خود مان را عوض کنیم و تا ما این ماهیت استکبار ستیزی را داریم این سازش اتفاق نخواهد افتاد .

وی افزود: مادامی که دشمن خوی استکباری خود را دارد سازش با او محال است و کسانی که پیشنهاد سازش با آمریکا را می دهند باید آن تغییر ماهیت را بپذیرند و دچار نوعی بی غیرتی دینی شوند. البته قرآن و اسلام چنین اجازه ای به مؤمنین نمی دهد و آنها را به استقامت و پرهیز از دوستی با کفار و مستکبرین توصیه می کند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها