مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبرداد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از بررسی بیش از 40 هزار درخواست مشاغل سخت و زیان آور خبرداد.
کد خبر: ۸۹۱۰۹۰۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، کامران اصغری اظهار کرد: هفته دولت فرصت بسیار مناسبی است تا اقدامات و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی برای مردم مازندران تشریح شود.

وی تصریح کرد: حوزه مدیریت روابط کار در این اداره کل یکی از تخصصی ترین بخش ها است و مسئولیت روابط کار، بازرسی، تشکل های کارگری و کارفرمایی، حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و رسیدگی به مشاغل سخت و زیان آور را در استان مازندران بر عهده دارد که به دلیل تخصصی بودن و داشتن ارباب رجوع بسیار فراوان، کار در این حوزه بسیار سخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: این اداره کل با همه سختی کار در این حوزه با تلاش شبانه روزی مدیر و همکاران این معاونت، در سال‌های اخیر موفق به کسب 100 امتیاز کامل از شاخص های اختصاصی و حضور در رتبه های ممتاز در سطح کشور شد.

اصغری با اشاره به بخش روابط کار افزود: ارتقای سطح کیفی آرا صادره در هیئت تشخیص، حل اختلاف و صدور دادنامه ها با استدلال و استنادات لازم قانونی و توجه ویژه به بحث آموزش هیئت ها موجب شده که درصد اعتراضی به آرای صادره به طور محسوسی کاهش یابد.

وی تصریح گرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در هیئت های تشخیص و حل اختلاف نیز به ترتیب 22 و 29 روز است که با زحمات بی وقفه پایین تر از میانگین کشوری محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: بیش از 30 درصد آرا در هیئت ها به صورت سازشی صادر می شود و طرفین وارد دعاوی نمی شوند.

اصغری با تأکید بر ضرورت صیانت از نیروی کار در استان مازندران، خاطرنشان کرد: با تدبیر و پیگیری های اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل در بخش جنگل و معادن، اشتغال کارگران حفظ شد که این تدابیر در مورد واحد های مشکل دار ادامه دارد.

وی توجه ویژه به تشکل های کارگری و کارفرمایی را ضروری دانست و افزود: تاسیس و یا تجدید بیش از 500 تشکل کارگری و کارفرمایی نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شرکای اجتماعی خود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: همچنین در این حوزه افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی به وقوع پیوست.

اصغری اظهار کرد: در بخش بازرسی کار اجرای طرح هایی مانند آموزش ایمنی مهندسان ناظر و کارگران ساختمانی، افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌ها، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولان ایمنی در کارگاه ها، بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر، اجرای آئین نامه ایمنی امور پیمانکاران و بررسی صلاحیت ایمنی و صدور گواهینامه ایمنی که همه این طرح ها با هدف افزایش سطح ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در سطح استان است.

وی با تاکید بر ضرورت بازدید هدفمند از کارگاه‌های پرخطر، افزود: این بازدیدها به صورت مستمر در معادن در حال انجام است و تا به حال دو معدن نا ایمن طبق ماده 105 قانون کار پلمپ شده اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: از اثرات اجرای این طرح ها در استان کاهش سالانه حوادث ناشی از کار است که در این زمینه مازندران در سطح کشر در رتبه مناسبی قرار دارد.

اصغری با اشاره به بررسی بیش از 40 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: کمیته های استانی بررسی در خواست های مشاغل سخت و زیان آور با حضور پنج نماینده مانند مدیر کل کار، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، مدیر کل تأمین اجتماعی و نمایندگان کارگران و کارفرمایان کارها با وجود حجم بالای درخواست های واصله آنقدر در قسمت سخت و زیان آور دقیق، شفاف و به روز عمل می شود که امکان تخلف در آن به صفر رسیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها