کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان:
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان گفت: مراسم دعای عرفه در ۵۰ مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی شهرستان دلفان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۳۹
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ,فاضلی، با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن عید قربان و غدیر و با اشاره به اهمیت با شکوه‌تر برگزار شدن مراسم دعای عرفه در ماه ارزشمند ذی‌الحجه اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده و برگزاری جلسه هماهنگی مراسم دعای عرفه و عید قربان که عصر روز سه شنبه در فرمانداری دلفان و با حضور امام جمعه و فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و دستگاه‌های دولتی برگزار شد تصمیمات و برنامه ریزی جهت اجرای با کیفیت این برنامه‌ها انجام شد که از جمله آن‌ها برگزاری طنین انداز شدن دعای عرفه در ۵۰ مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی دلفان بود.

وی افزود:تاکنون جلساتی به‌منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم دعای عرفه در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان با روحانیون طرح هجرت، کانون مداحان و فعالان فرهنگی مساجد برگزارشده است.

فاضلی با اشاره به اهمیت این دعا و توصیه بزرگان دین به برگزاری این مراسم و برپایی آن خاطرنشان کرد: مومنان و مسلمانان بعد از قرائت این دعای ارزشمند خود را به خدای متعال نزدیک‌تر کرده و از ایشان طلب رزق معنوی و مادی می‌کنند و این دعا زمینه کسب معرفت الهی در ادامه مسیر بندگی است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم دعای عرفه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفت که به لطف خدای متعال در سال‌های اخیر حضور جوانان و نوجوانان در برپایی این مراسم قابل توجه است که امیدواریم امسال هم این مراسم با شکوه خاصی برگزار شود.

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دلفان بابیان اینکه هم‌زمان با روز عرفه بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در مساجد شهری و روستایی دلفان برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در مصلای شهرستان دلفان که به صورت محوری و با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرای مداحی توسط مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم السلام اجرا می‌شود در مساجد حضرت امام حسین (ع) و حسینیه ثارالله دلفان در ۳۰ نقطه روستایی شهرستان دلفان نیز دعای عرفه با موضوع روحانیون مستقر طرح هجرت و کانون مداحان شهرستان دلفان برگزار می‌شود.

وی همچنین به اقدامات و فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام فرخنده دهه ولایت اشاره کرد و گفت: برگزاری دعای عرفه در مساجد و اماکن مذهبی، برپایی جلسات هماهنگی و برنامه ریزی با هیئات مذهبی، روحانیون و ائمه جماعات و مداحان، اطلاع‌رسانی و تبلیغ از طریق گروه‌های هدف، ارسال پیامک تبریک و تبلیغات محیطی و نصب بنر به مناسبت روز عرفه و عید سعید غدیر خم، برگزاری مراسم جشن در هیئات مذهبی، مؤسسات و خانه‌های قرآنی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی و انجمن‌های اسلامی اصناف و هنرمندان، برگزاری مسابقلت و اهداء جوایز با همکاری ائمه محترم جماعات، برپایی ۴ ایستگاه صلواتی با همکاری هیئت فاطمیون، اعزام مداح و سخنران به مساجد و... از جمله اقدامات این اداره در این ایام است.

فاضلی افزود: مراسم قرائت دعای عرفه به‌صورت متمرکز روز پنج شنبه ۹ شهریور ساعت ۱۶ عصر در مصلی نماز جمعه شهرستان دلفان برگزار خواهد شد. کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دلفان در پایان هم با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان افزود: نماز عید سعید قربان در روز جمعه ساعت ۸ صبح به امامت حجت‌الاسلام جمیاری امام جمعه شهرستان در محل مصلی نماز جمعه برگزار می‌شود.
ارسال نظرات