خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز گفت: سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) را جزو شهدای مظلوم آخر جنگ است.
کد خبر: ۸۹۱۱۰۹۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز در آئین تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم خوزستان با اشاره به حرکت حضرت امام حسین(ع) به سمت کربلا اظهار داشت: مرگ حتمی است و همراهی با حضرت حسین بین علی(ع) آمادگی می‌خواهد.

وی با بیان اینکه همراهی با حضرت سیدالشهدا(ع) فقط کشته شدن را در پی دارد، افزود: برخی برای دنیا همراه آن حضرت بودند و برخی دیگر نیز آمادگی برای شهادت نداشتند به همین خاطر سرور و سالار شهیدان در بین راه اعلام می‌کردند و بنا بر قول مشهور فقط 72 تن او را یاری کردند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: از یاران امام حسین(ع) 42 نفر سواره بودند و 30 نفر پیاده که در روز عاشورا همگی به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر این نکته که گفتن یا لیتنا کنا معک شوخی نیست، تصریح کرد: هر که بنده دنیا است این جمله را تعارفی می‌گوید زیرا همراهی با سیدالشهدا(ع) کشته شدن را همراه دارد.

حسن‌زاده شهدای مدافع حرم را مصداق عینی عمل به یا لیتنا کنا معک دانست و خاطرنشان کرد: افرادی بودند که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند ولی به شهادت نرسیدند که با حضور خود در دفاع از حرم و سوریه به مراد خود دست یافتند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این جوانان رشیدی که بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس به دنیا آمدند و اصلا این زمان را درک نکردند به معنای واقعی یا لیتنا کنا معک را سر دادند و در این راه به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: هر کسی افتخار خدمت را دارد این مسئولیت را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی تا شهدای مدافع حرم است و این مسئله شامل من طلبه تا همه مسئولان می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان ما در مذاکرات وارد می‌شوند و با اقتدار از حق هسته‌ای دفاع می‌کنند مرهون شهادت شهیدان است، ایثارگری و شهادت رزمندگان ما در عراق و سوریه به وزرای ما عزت داد تا در مذاکرات با افتخار شرکت کنند.

حسن‌زاده گفت: در دوران دفاع مقدس برخی از شهدای عزیز ما شاخص شدند و تعداد زیادی نیز گمنام ماندند که شهدای اول جنگ و شهیدان گلگون کفن آخر جنگ جزو شهدای مظلوم کشور هستند.

وی سردار سرلشکر شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه سری نصرت و سپاه ششم امام جعفرصادق(ع) را جزو شهدای مظلوم آخر جنگ معرفی کرد و گفت: همچنین سردار شهید حمید رمضانی‌دامغانی فرمانده اطلاعات و عملیات سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) جزو شهدای گمنام سال آخر دفاع مقدس است.

امام جمعه موقت اهواز یادآور شد: همانطور که خوزستان در دوران دفاع مقدس خوش درخشید هم اکنون نیز در تقدیم شهدای مدافع جزو استان‌های برتر کشور است.

وی بیان کرد: اگر رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس صدکیومتر را طی می‌کردند و در شلمچه و نقاط دیگر از مرزها دفاع می‌کردند الان شهدای مدافع حرم با طی هزاران کیلومتر از ایران اسلامی دفاع می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها