مسئول بسیج دانشجویی استان تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی را اصلی ترین هدف بسیج دانشجویی دانست و افزود: تحقق دولت اسلامی در گرو تربیت چنین نیروهای است.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۶۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، سید حسین راسخی، مسئول بسیج دانشجویی استان در جلسه تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد در جمع مسئولین و دانشجویان بسیجی این دانشگاه با تاکید بر اینکه مهمترین مسئولیت مجموعه بسیج دانشجویی، تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است افزود: همان طور که مقام معظم رهبری بار‌ها اشاره کردند، تحقق دولت اسلامی در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی به عنوان آرمان والای این انقلاب، نیازمند وجود مدیران و نیرو‌های کارآمد و انقلابی است که با روحیه جهادی و با ایمان راسخ به فعالیت بپردازند و همه برنامه‌های بسیج دانشجویی در راستای تربیت چنین نیرو‌هایی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان بسیجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و محرومیت زدایی؛ از اردو‌های جهادی به عنوان یکی از شاخصترین برنامه‌های این تشکل دانشجویی نام برد و تصریح کرد: دانشجویان با حضور در مناطق محروم و خدمت رسانی به مردم شریف روستایی علاوه بر اینکه گامی در راستای محرومیت زدایی بر می‌دارند، از نزدیک با اقشار مختلف مردم و نیاز‌های ان‌ها آشنا می‌شوند و در این اردو‌ها به خودسازی و تمرین مدیریت جهادی می‌پردازند.

وی همچنین به طرح‌ها و دوره‌های مختلف تربیتی و تشکیلاتی که توسط این تشکل دانشجویی برگزار می‌شود اشاره کرد و افزود: خروجی این دوره‌ها نظیر دوره طرح ولایت، شهید چمران و... دانشجویانی است که با اصول و مبانی ناب انقلاب اسلامی آشنا هستند.

وی با تاکید بر اینکه بحث استمرار و تداوم انقلاب اسلامی یکی از چالش‌های پیشرو نظام است افزود: در این راستا باید طرح‌های موثر و نوینی ارائه دهیم تا حرکت به سوی آرمان‌ها مقدس انقلاب تداوم داشته باشد.

راسخی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی در دانشگاه‌های استان جهت ارائه نظریه‌های کارشناسی برای حل معضلات اجتماعی و اسلامی کردن علوم و پاسخ به چالش‌های گوناگون، افزود: حضور ۳۰۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های استان نشان دهنده این است که ظرفیت ایجاد چنین کرسی‌های نظریه پردازی در استان وجود دارد که این مهم باید مورد توجه جامعه دانشگاهی استان قرار گیرد.

وی ددر پایان ضمن تقدیر از زحمات حسین صادقی مسئول سابق حوزه بسیج دانشجویی امام رضا (ع) این دانشگاه برای دانش میر مسئول جدید این حوزه آرزوی موفقیت کرد و بر لزوم برنامه ریزی برای جذب و به کارگیری دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بسیج دانشجویی دانشگاه تاکید کرد.
ارسال نظرات