خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه حفظ روحیه انقلابی باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، گفت: طلاب باید نسبت به خدمت به مردم، توجه به نقشه‌های دشمن، حضور به موقع در صحنه‌های مختلف انقلاب و امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۶۸
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه که در سالن اجتماعات فیضیه قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم دنیا تشنه فرهنگ اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: اگر مردم نسبت به کلام اهل بیت(ع) آشنا شوند به سمت آنها روی می‌آورند.

وی با بیان اینکه انسان با استفاده از فقه اهل بیت(ع) به خداوند متعال می‌رسد، اضافه کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که هیچ شغلی همانند طلبگی نیست؛ طلاب اقشار مختلف مردم را به اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی نزدیک می‌کنند و سبب ارتقاء معنوی آنها می‌شوند.

این مرجع تقلید از تفقه در دین به عنوان یک شغل شریف نام برد و تصریح کرد: روایات بسیاری در هدایت و تشویق افراد نسبت به این امر مطرح شده است به همین علت امیدواریم طلاب با جدیت، اخلاق و تامل خود به این حوزه وارد شود و به نتایج بسیاری برسند هر چند حرکت در این مسیر ساده نیست.

وی از ساده نبودن علم فقه اسلام یاد کرد و افزود: دین در تمام ابعاد زندگی انسان‌ها قوانین و معیارهای مشخصی را تعیین کرده است به همین علت فرد فقیه باید در تمام ابعاد با معارف کلامی و عبادی آشنا شود؛ طلاب به عنوان متخصصان آموزه‌های دینی باید سعی کنند جامعه به سمت درستی و سعادت هدایت شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه ولایت در دین مبین اسلام عنوان کرد: برای فرد فقیه شرایط و ویژگی‌های خاصی در دین مبین اسلام درنظر گرفته شده است اما به دنبال آن به مردم نیز توصیه‌های بسیاری شده که از فقیه تبعیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام اختیارات مهمی را به فقیه واگذار کرده است، مطرح کرد: ائمه اطهار(ع) در دوران خود به دنبال تربیت فقیه و نشان دادن راه فقاهت بودند و اکنون حوزه‌های علمیه راه ائمه اطهار(ع) را دنبال می‌کنند و به دنبال تربیت فقها هستند.

این استاد برجسته حوزه با بیان اینکه موارد افتخارات فقه شیعی بسیار زیاد است، تصریح کرد: اگر بتوانیم از این فقه به صورت درست استفاده کنیم در رفع مشکلات جامعه اسلامی به نتایج مناسبی می‌رسیم؛ باید با استفاده از فقه شیعی به دنیا پاسخ دهیم که می‌توانیم مشکلات شما را رفع کنیم.

وی از وجود خواص در جامعه یاد کرد و ادامه داد: مردم در جوامع اسلامی نقش بسیاری دارند، این مردم بودند که در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادگی کردند، علما باید پناهگاه مردم باشند و با آنها به صورت مطلوبی رفتار کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه زمینه حضور طلاب در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی باید فراهم شود، گفت: این افراد باید برای نقش‌آفرینی در هر جایگاهی تربیت شوند تا بتوانند در آینده به شیوه مطلوبی رسالت خود را در جامعه دنبال کنند.

وی از علمای دینی به عنوان طبیبان روح نام برد و عنوان کرد: این افراد باید مردم را به اهل بیت(ع) وصل کنند تا همگان بتوانند از این سرچشمه خوبی‌ها بهره‌ ببرند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مردم به اخلاق روحانیون و طلاب نگاه متفاوتی دارد، اظهار کرد: این قشر باید با اخلاق اسلامی آشنا شوند و در امور مختلف زندگی خود قوانین آن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه نماز شب سبب نورانی شدن قلب انسان می‌شود، گفت: علمایی که دنیاگرا هستند از علم دین بهره‌ای نبرده‌اند و در  گمراهی خواهند ماند؛ طلاب و روحانیون که به دنبال آخرت هستند باید رویکرد متفاوتی نسبت به اعمال عبادی داشته باشند و در ابعاد مختلف زندگی به عنایت خداوند متعال توجه کنند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه حفظ روحیه انقلابی باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، عنوان کرد: طلاب باید نسبت به خدمت به مردم، توجه به نقشه‌های دشمن، حضور به موقع در صحنه‌های مختلف انقلاب و امر به معروف و نهی از منکر اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها