خبرهای داغ:
عباس صالحی مطرح کرد

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در وزارت ارشاد/توانمندی آتش به اختیاران حوزوی به کار گرفته می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۹۱۱۱۷۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید عباس صالحی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه انجام شد، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های حوزه می‌تواند در عرصه‌های مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرد، اظهار کرد: اکنون علاوه بر مشکلات، ظرفیت‌هایی نیز در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی وجود دارد که می‌توانیم در راستای آنها از ظرفیت‌های حوزه استفاده کرد.


وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اکنون فرصت خدمت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قسمت بنده شده است به همین علت امیدواریم بتوانم به شیوه مطلوبی به رسالت‌های خود در حوزه ترویج فرهنگ دینی عمل کنم.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در چندین عرصه مختلف تاثیرگذار است که یکی از این عرصه‌ها سیاست‌گذاری در حوزه‌های فرهنگی است؛ اینکه در فضای ارشاد بتوانیم در عرصه‌هایی که نقش تصمیم‌سازی را داریم به شیوه مطلوبی به رسالت خود عمل کنیم نیازمند ارتباطات و آگاهی جامع نسبت به مباحث مختلف است.


وی یادآور شد: تعامل میان حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور فعال‌سازی برخی از ظرفیت‌های نهفته یک ساحت زیرساختی مهم است که باید به آن ورود داشته باشیم؛ این وزارتخانه در هشت حوزه ماموریت‌های مختلف را دنبال می‌کند و سازمان‌های مختلفی را در راستای این ماموریت‌ها در اختیار دارد.


صالحی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با مباحث دینی مرتبط هستیم، عنوان کرد: در ماموریت‌های مختلف نیازهای ارشاد به حوزه به خوبی قابل مشاهده است به همین علت رسیدن به نقاط تعاملی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد؛ تعامل مشترک در حل مسئله‌های اجتماعی بسیار تاثیر است.


وی با اشاره به اینکه تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه می‌تواند در حوزه‌های تخصصی نیز دنبال شود، تصریح کرد: داشتن این نگاه به عنوان مبنای عملکردها نتایج بسیاری را به دنبال خواهد داشت.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در برنامه این وزارتخانه صیانت و تعالی از هویت اسلامی ایرانی، حمایت از محصولات و خدمات فرهنگی و نقش پیشتاز و الهام‌بخش هنری در منطقه و جهان به عنوان سه هدف اصلی مطرح است که 14 موضوع در راستای تحقق این اهداف وجود دارد و برای رفع آنها 44 برنامه تدوین شده است.


وی از اختصاص برنامه‌های مذکور به مجموعه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یاد کرد و ادامه داد: باید با گفت‌و گویی با کارشناسان داشته‌ایم تا پایان شهریورماه یا نیمه مهرماه برنامه‌ها به خوبی مشخص می‌شود.


صالحی با تاکید بر اینکه تعامل با سازمان مدیریتی حوزه به صورت ویژه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در کنار این تعامل بتوانیم با سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته به حوزه و اشخاص حقیقی میان روحانیت ارتباط مورد نظر را برقرار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت آنها نیز در راستای اهداف مورد نظر کشور استفاده کنیم.


وی ادامه داد: حرکت آتش به اختیار برخی از گروه‌های حوزوی با توجه به انگیزه‌های آنان قابل توجه است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت آنها نیز استفاده کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار