اعضای شورای شهر باید مستقل تصمیم گیری کنند

امام جمعه شهرکرد بر استقلال و حریت اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: شما آمده‌اید که مستقل تصمیم بگیرید و به مردم هم گفته‌اید مستقل هستیم بنابراین حفظ استقلال شورای شهر یک مسئله بسیار مهم و تعیین کننده است .
کد خبر: ۸۹۱۱۲۰۹
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در دیدار منتخبین پنجمین دوره شورای شهر شهرکرد با ابراز خرسندی از دیدار با منتخبین پنجمین دوره شورای شهرشهرکرد و شنیدن سخنان لذت بخش و امیدوارکننده‌ی آنان افزود: جمع شما جمعی بسیار خوب است و همین که یک مسئله جزئی که این روزها مطرح شد، فورا تنبّه شما را درپی داشت، بسیار ارزشمند و نکته‌ای بسیار مثبت و جداً قابل تقدیر است .

امام جمعه شهرکرد گفت: در این جلسه به عینه احساس کردم که شما جمعی خوب هستید که قطعا می‌توانید هم فکرباشید و مخصوصا یک ویژگی بسیار مهم و ارزشمندی که در جمع شما وجود دارد این است که اگر یک مورد جزئی اختلافی شبیه مسئله‌ای که این روزها مطرح شد، برایتان پیش بیاید شما نگران نخواهید شد و سریع خودتان را پیدا خواهید کرد و در فضایی کاملا باصفا و صمیمی دورهم می‌نشینید و برنامه ریزی می‌کنید و مشکل را برطرف می‌کنید .

حجت الاسلام نکونام در ادامه نظام جمهوری اسلامی ایران را نیازمند مدیریت فعال و کارآمد دانست و گفت: با رکود، بی‌تحرکی و روزمرگی کارها به پیش نخواهد رفت بلکه امروز برای پیشرفت و آبادانی مدیریت فعال، کارآمد، جهادی و انقلابی می خواهد که با عقلانیت در کارها ورود پیدا کند .

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این که در کار انقلابی و جهادی، حتما عقلانیت و تدبیر نهفته است افزود: متأسفانه در اثر برخی بد عمل کردن‌ها، در برخی‌ از اذهان این گونه جا افتاده است که کار انقلابی و جهادی یعنی بی‌نظمی و احساسی و باری به هر جهت کار کردن در حالی که به هیچ وجه این گونه نیست و حتما در کار جهادی و انقلابی، عقلانیت و تدبیر و شتاب بخشیدن به کارها وجود دارد .

وی افزود: اکنون 38 سال از شکل گیری انقلاب می‌گذرد و ما همچنان در مراحل اولیه انقلاب هستیم و هنوز به دو مرحله بسیار مهم یعنی دولت اسلامی و جامعه اسلامی نرسیده‌ایم و تا رسیدن به آن مقصد نهایی خیلی باید کار کنیم که در گام بعدی باید دولت اسلامی که یعنی دولت متعهد که در راستای حکومت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) حرکت کند و به اهداف بلند حجت الهی نظر داشته باشد و اکنون وقت شکل‌گیری آن فرا رسیده است را تشکیل بدهیم و کشور را با پویایی و تحرک جلو ببریم .

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه اعضای شورای شهر را منتخبین مردم دانست و گفت: هر کدام ما به نوبه خود منتخب مردم هستیم و باید در راستای رسالت و انجام وظیفه آرام و قرار نداشته باشیم و وظیفه و دِین خودمان را نبست به مردم به خوبی ادا کنیم چرا که مردم به شما رأی داده‌اند و از شما انتظار دارند که به وعده‌هایی که داده‌اید عمل کنید.

وی گفت: مردم از شما به عنوان کسانی که در جایگاه مدیریت شهری قرار گرفته‌اید انتظار دارند که یک شهر پررونق، پرنشاط و به معنای واقعی کلمه هم تراز با اسلام عزیز و نظام اسلامی برای آنان شکل بدهید البته تا رسیدن کامل به این آرزوها و آرمان فاصله بسیاری وجود دارد اما باید ورود، حرکت و جدیت در رسیدن به این اهداف و آرمان ها انجام شود و قطعا اگر شما با اراده و عزم راسخ ورود پیدا کنید به توفیقات و دستاوردهای بزرگی که برای شهر مدنظر دارید، خواهید رسید .

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: اینجانب پیشنهادم به شما در آغاز کار پنجمین دوره شورای شهر این است که برای خودتان تعریف کنید که در این دوره‌ای که مسئولیت مدیریت شهر را به عهده دارید شهر را از همه ابعاد اعم از فضای سبز، بلوارها، ورودی ها، بلندمرتبه سازی ها، کمربندی ها و وضع بازار و اقتصاد و درآمدهای شهر به کجا و چه مرحله‌ای می خواهید برسانید و سپس در همین راستا برنامه ریزی و مدیریت کنید .

وی بر غافل نشدن از مطالبه و ظرفیت‌های بیرون استانی تاکیدکرد و گفت: از نقاط مختلف بیرون استان به اشکال مختلف کمک گرفته شود و امکانات بیرونی جذب شود و از استاندار و مسئولین دیگر و مسئولان بیرون استان هم مطالبه داشته باشید و در مجموع برای چهارسال مدیریت درون شهر برنامه‌ریزی کنید تا شهر آبادانی خودش را پیدا کند

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر استقلال و حریت اعضای شورای شهر تاکید کرد و گفت: شما آمده‌اید که مستقل تصمیم بگیرید و به مردم هم گفته‌اید مستقل هستیم بنابراین حفظ استقلال شورای شهر یک مسئله بسیار مهم و تعیین کننده است .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: جمع شما جمعی بسیار خوب، ارزشمند و مستقل است و یقین دارم که اگر شما استقلال رای و تصمیم‌گیری‌های درون مجموعه خودتان را مدنظر قرار بدهید قطعا می‌توانید جمع بسیار ارزشمند و تأثیرگذار داشته باشید .

وی با تاکید بر این که برای اعضای شورای شهر منافع شهر و مردم و آبادانی شهر مهم است افزود: شما چهارسال فرصت دارید که آن چه که اقتضاء و نیازمندی های شهر است را ایجاد و عرصه خدمت به مردم و شهر را فراهم کنید .

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: البته نظرها و پیشنهادها افراد مختلف را بگیرید و در جمع خودتان با همان رأی مستقلانه و آقایی و کرامت نفس که دارید و حرمتی که برای مردم و شهر قائل هستید، نظرات را بررسی کنید و اگر مفید و مؤثر برای شهر بود عملیاتی و در غیر این صورت آن را کنار بگذارید .

وی با بیان این که شهرکرد تا رسیدن به آن جایگاه و موقعیت که باید برسد، فاصله بسیار دارد گفت: یکی از آروزهای من این است که ببینم یک روزی شهرکرد ان‌شاءالله به دیگر مراکز استان ها تنه بزند و رشد قابل توجه داشته باشد که این قطعا با توجه به ظرفیت‌هایی که در درون استان وجود دارد، شدنی است به شرط آن که شما دست به دست هم بدهید .

امام جمعه شهرکرد شورای شهر را یک پارلمان مؤثر دانست و گفت: قطعا این پارلمان درون شهری مصوبات و برنامه ریزی هایی دارد که باید عملیاتی شود و قطعا کسی که شهردار شما است باید به مصوبات و آن چه شما تصویب کرده اید، عمل کند تا رونق لازم در شهرایجاد شود لذا شما به یک بازوی قوی و توانمند به نام شهردار نیازمند هستید تا منوّیات و مصوبات، عملیاتی شود و کارها پیشبرد داشته باشد .

ارسال نظرات