همزمان با شام شهادت امام باقر (ع) مراسم یادواره شهدای عشایری و مدافع حرم استان در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۴۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، شب گذشته همزمان با شام شهادت امام باقر (ع) مراسم یادواره شهدای عشایری و مدافع حرم استان در بخش سرفیروزآباد کرمانشاه برگزار شد.

 

در این مراسم که با همت سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه و با حضور خانواده های شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم در سالن ورزشی شهدا دهستان عثمانوند این بخش برگزار شد از مقام شامخ شهیدان تجلیل به عمل آمد.

 

 

شهدا و خانواده های آنها ولی نعمتان ما هستند

"حجت الاسلام احمد پناهیان" که به عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت با اشاره به شأن و منزلت شهدا در پیشگاه خداوند، افزود: طبق آیه قرآن شهدا را نباید هیچ وقت مرده پنداشت بلکه آنها در پیشگاه خداوند زنده اند و روزی میخورند.

 

وی گفت: خانواده های معظم شهدا ولی نعمتان مردم ایران هستند و همه در قبل این عزیزان که از جان عزیزانشان گذشته اند تا مملکت ما امروز با اقتدار در مقابل زورگویان و مستکبرین سر خم نکند، مسئول هستیم.

 

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگیری از سخنان خود به اهمیت توجه مسئولین به راه شهدا اشاره داشت و گفت: این مردم و این شهدا با جان خود که مهمترین داشته هر انسانی است دین خود را به کشور و اسلام ادا کرده اند و اینک مسئولین هم می بایست قدر این فداکاری و از جان گذشتگی شهدا را که باعث اثبات حقانیت اسلام و انقلاب شده اند بدانند.

 

 

امنیت امروز ساده به دست نیامده که ساده از دست برود

در بخش دیگری از این مراسم سردار آسیابانی از یادگاران دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه به بیان خاطراتی از جان فشانی رزمندگان در سخت ترین شرایط تأکید کرد و افزود: این امنیتی که در کشور ما حاکم است به سادگی به دست نیامده و به سادگی هم از دست برود.

 

وی خاطر نشان ساخت: امنیت امروز مرهون عزیزانی است که با ندای امام (ره) با کمترین امکانات زرهی و با ابتدایی ترین وسایل جنگی لبیک گفته و به دفاع از آب و خاک در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح پرداختند.

 

آسیابانی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم در حفظ امنیت کشور، گفت: در دوران جنگ تحمیلی همین جوانان و فرزندان عزیز کشور بودند که اجازه دست درازی به هیچ متجاوزی را نداده و امروز هم با وجود اینکه چند دهه از پایان جنگ میگذرد مشاهده می کنیم که راه همان شهدا را این مدافعان حرم ادامه می دهند.

 

وی در ادامه از همه مردم خواست که هیچ وقت راه و مسیر شهدا را فراموش نکنند و فرزندان و آینده گان خود را از این مسیر پر پیچ و خم انقلاب آگاه کنند.

 

 

نقش شهدای عشایری در دفاع مقدس

"کامران هزارخانی" فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه در بخش دیگری از این مراسم به نقش شهدای عشایری در جنگ اشاره کرد و ادامه داد: استان کرمانشاه با قریب به ۵۰۰شهید عشایری نقش بسیار پر رنگی در دوران جنگ تحمیلی داشته است.

 

وی برگزاری مراسم یادواره شهدا را در جهت زنده نگهداشتن یاد و خاطره این عزیزان و همچنین حفظ روحیه جهاد و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان کشور که به لحاظ سنی در آن دوران حضور نداشته و با راه و منش شهیدان آشنا نیستند دانست.

 

هزار خانی گفت: خانواده های شهدا در هر زمان که کشور نیاز به کمک داشته به صحنه آمده اند و مقتدرانه پشت ولایت و نظام ایستاده اند و اکنون نوبت مسئولین است که دین خود را به این عزیزان ادا کنند.

 

گفتنی است در خاتمه این مراسم با اهداء هدایایی از چند خانواده شهید تجلیل به عمل آمد و در ادامه با مدیحه سرایی یزدان ناصری ذاکر اهل بیت علیهم السلام  استان کرمانشاه و ذکر مصیبت از واقعه کربلا و شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی و همچنین شهدای مدافع حرم، صورت گرفت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات