مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان:

مضامین دعای پرفیض عرفه روح عاشورایی را در دل‌های مؤمنین زنده‌تر می‌کند

مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان گفت: دعاي پرفيض عرفه در بين شيعيان اهميت خاصي دارد و مضامین اين دعا، روح عاشورایی را در دل‌هاي مؤمنین زنده‌تر می‌کند.
کد خبر: ۸۹۱۱۲۷۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری مديركل تبليغات اسلامي هرمزگان در بندرعباس با اشاره به فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان ضمن تبریک این روز مقدس، اظهار داشت: دعای عرفه، دعای توبه و انابه به درگاه باری‌تعالی است و در این روز باید زنگارهای دل را از هرگونه گناه و معصیت صیقل داده و بزدائیم.

وی با توجه به اینکه روز عرفه فرصت گرانبهایی برای انسان‌هایی است که با بهره‌گیری از دعا و راز و نیاز می‌توانند به خواسته‌هایشان دست یابند، افزود: دعای عرفه امام حسین(ع) دعایی پرفیض و در این دعا مضامین بلندی وجود دارد و در بین شیعیان نیزاز اهمیت خاصی برخوردار است، مضامین دعای پرفیض عرفه روح عاشورایی را در دل‌های مؤمنین زنده‌تر می‌کند و این فرصت بسیار خوبی برای تضرع همه مومنین به درگاه الهی است.

انصاری راد بر حضور حداکثری مؤمنین در دعای عرفه و عید سعید قربان که در استان و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌گردد تأکید کرد و افزود: روز عید قربان نیز روز بزرگ آزمون الهی و تقرب به درگاه الهی است و مومنین باید از این فرصت و عبادات با حضور در مکان‌های برگزاری دعا و نماز  به بهترین نحو استفاده کنند.

وی به جا آوردن صله‌رحم و قربانی کردن در راه خدا، مهم‌ترین اعمال این روز برشمرد و افزود: در این روزهای ناب باید برای رفع مشکلات جامعه دست به دعا برداریم، تقوی الهی را مدنظر قرار دهیم، در حق برادر مسلمان طلب مغفرت و سلامتی و فرج امام زمان(عج) را از درگاه خداوند منان طلب کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار