جمعی از جوانان پارس آبادي در اقدامی خودجوش و آتش به اختیار اقدام به تعمیر و نصب سیستم روشنایی، تعمير سقاخانه و آبياري درختان كنار مزار شهداي گمنام كردند.
کد خبر: ۸۹۱۱۳۲۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، هر بار با تاریکی آنجا مواجه مي شدیم دلمان بدرد مي آمد که این رسم مهمان نوازی نیست، قرار نیست شهدایی را به شهر خود دعوت و از آنها اینگونه با بی مهری پذیرایی کنیم" اين جملاتي بود كه از زبان جمعي از جوانان پارس آبادي جاري شد. جوان هايي كه در اقدامی خودجوش و آتش به اختیار اقدام به تعمیر و نصب سیستم روشنایی، تعمير سقاخانه، آبياري درختان و شستشوي مزار شهداي گمنام كردند تا بيشتر از اين شهدا در غربت نمانند.

حرف از نقد کردن و زیر سوال بردن مسئولان نیست بلکه فقط درد دلی است تا شاید برخی از مسئولان که در مشغله روزانه خود گرفتار شده اند و این پشت میز نشینی ها را مدیون خون شهدا هستند، بیدار شوند و به خود آیند.

بی‌شک یکی از مکان‌های مهم برای ترویج فرهنگ و اندیشه ناب اسلامی مزار شهیدان و البته يادمان شهداي گمنام است که باید برای فرهنگ‌سازی به زیرساخت‌ها مناسب و متناسب تجهیز شوند.

شهدا با اينكه غريب اند و غربت جزئي از شهادت است اما اين مطلب را با ديدن مزار شهداي گمنام پارس آباد كه در تاريكي بوده و درختان همجوارش كه چند سالي هم مي شود آبياري نشده، بيشتر درك مي كنيم. مزاري كه متاسفانه با وجود چندين متولي فرهنگي از حيث نگهداري، روشنايي و ساير جهات با مشكل جدي مواجه است.

حال چرا در پیشانی و مرکز شهر وضعیت این‌گونه است سؤالی است که باید از مسئولان و متولیان امر به خصوص دستگاه‌های فرهنگی پرسیده شود.

اينك جمعي از جوانان بي نام و نشان پارس آبادي با فرمان "آتش به اختيار" رهبري كمر همت بسته و نه تنها سيستم روشنايي و سقاخانه شهداي گمنام را تعمير و راه اندازي كردند، بلكه چندين اصله درخت در جوار اين مزار را كه به علت عدم رسيدگي متوليان در آستانه خشك شدن بود آبياري كرده و جان تازه اي به آن بخشيدند.

سئوال اينجاست، وقتی در این پارک سرمایه‌های معنوی همانند مقبره شهدای گمنام وجود دارد چرا نباید در حفاظت از آن و ایجاد امنیت متولی خاصی معرفی شود تا مردم بتوانند علاوه بر فیض بردن از این محیط معنوی از فضای خوب و وسیع آن برای تفریح استفاده کنند.

يادمان باشد شهید گمنام یعنی کسی که می‌توانست عقب بیاید اما ماند و تا آخرین قطره خون خود جنگید تا ما امروز در آسایش باشیم، پس شایسته است مزارشان که میعادگاه عاشقان و دلدادگان زیادی است همیشه آباد و روشن باشد.

فقط ای‌کاش که تنها وصیت‌نامه شهدا را شعار قرار نداده و کمی نیز به آن عمل کنیم و یادمان باشد شهدا چراغ راه شدند تا راه را گم نکنیم.

///

///

////

////

منبع:آران مغان

 

ارسال نظرات