ماهرو عروسک موسسه خیریه "کلبۀ مهربانی" با لباس بومی در جشنواره ملی آش زنجان رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۵۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، طراح "ماهرو" عروسک موسسه خیریه "کلبۀ مهربانی"  گفت: موسسه خیریه کلبه مهربانی کیا درادامه فعالیت های خود به جهت حمایت از جامعه ی تحت پوشش، و با توجه به فرمایش رهبر انقلاب که سال 1396 را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام نهادند اقدام به طراحی عروسکی درقالب جاکلیدی که نمادی از یک دخترایرانی باپوشش محلی بومی ایرانی است کرده است.

سیده شهرزاد شیوایی افزود: این عروسک که نام ماهرو بر آن گذاشته شده، ازجنس چرم بزی برند معروف آفتاب مشهد سورت یک که بهترین ومرغوب ترین نوع چرم بزی است ساخته شده است. وباتوجه به ظرافت کارچرم ها لیویز و نازک شده بوده وبه رخ چرم آسیبی نمی رسد. که در طولانی مدت تغییررنگ هم نداده و دباغی و رنگرزی آن کاملا باتوجه به موازین بهداشتی صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اندازه این عروسک10سانتی متر می باشد، اظهار داشت: نوع دوخت این عروسک از نخ موم خورده عسل به ضخامت یک میلیمتر وبسیارمحکم است که نقطه ی آغاز و پایان آن مشخص نمی باشد وگره ها دیده نمی شوند و جایی برای شکافته شدن بدنه عروسک وجود ندارد. داخل عروسک نیز ازالیاف پلی استر و پنبه ازجنس الیافی است که درتهیه ی بالشت های طبی استفاده می شود. حلقه آویز شده به عروسک به عنوان جاکلیدی تعبیه شده وجنس آن از استیل لعاب خورده ی اصفهان است و تغییررنگی نخواهد داشت و این آویزتحمل وزنه ی 800گرمی را به مدت 1ساعت داشته وتغییرشکل هم نمی دهد. همچنین نقاشی صورت عروسک با دستگاه حک لیزری طراحی شده وباماژیک کیوکالر ضدآب آلمان پرداخت می شود و به هیچ عنوان درزمان تماس با آب ویاعرق دست پاک نمی شود.

این کارشناس صنایع دستی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که با حمایت مسئولین و به جهت حمایت از تولیدکنندگان ایرانی از کپی برداری از این طرج جلوگیری شود تا بتوانیم در آینده گام ها بهتری در حمایت از جامعه هدف موسسه بر داریم.

در ادامه دکتر اجلی یکی ازبانیان موسسه خیریه درباره ساخت و طراحی این عروسک گفت: این اقدام برای اولین بار در استان ما انجام شده است و کلیه متریال این عروسک ایرانی است.

اجلی افزود: عروسک ماهرو در تاریخ 06/06/1396 متولد شده است و به زودی و در مراسم جشنواره ملی آش ایرانی دراستان زنجان وشهرزنجان از آن رونمایی خواهد شد وهم زمان به پویش خاطرجمع باش  کالای  استاندارد ایرانی می خرم خواهد پیوست، همچنین به جهت اطلاع رسانی سامانه پیامکی 10001517 سازمان استاندارد ایران گردشگران و مهمانان این جشنواره را دعوت به خرید کالای استاندارد ایرانی بخریم خواهد نمود و قصد دارد به زودی باطرح ماهرو استاندارد تشویقی این کالارااتخاذ نماید. اجلی تاکید کرد: این عروسک دارای شناسنامه است و طراحی لباس آن بر گرفته از لباسهای بومی و محلی ایرانی است.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه کلبه مهربانی افزود: هدف از طراحی و ساخت این عروسک ایجاد بستر اشتغال برای مددجویان و معلولین گرانقدر بوده و امید آن داریم مردم ایران بخصوص زنجان با حمایت و خرید از این عروسکهای چرمی که علاوه بر ماهرو شامل عروسکهای جا کلیدی خروس،گاو،جغد،اردک و برند کلبه مهربانی می باشد ما را در پیشبرد اهدافمان یاری نمایند.

ارسال نظرات