توسعه ی شبکه‌های بهداشتی درمانی یکی از مطالبات تاریخی و یک گام بسیار مهم در چهار سال اخیر حوزه ی سلامت بوده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۵۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل سازمان بیمه ی سلامت در اختتامیه ی ارزیابی اداره های فنی اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در هفته ی دولت و با تبریک هفته ی دولت و گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر رجایی و باهنر و نیز تبریک روزهای پزشک، داروساز و کارمند، در ارزیابی سفر یک روزه ی خود به استان گفت: این پایش فرصتی ست برای پرسنل اداره کل تا مشکلات موجود در مسیر کار را مطرح کنند و فرصت مهمتر برای نیروهای ستادی ست تا چگونگی اجرایی شدن دستورالعمل های صادره از سوی ستاد به مراکز استان را ارزیابی و بررسی و چالش های به وجود آمده در این خصوص را استخراج کنند.

دکتر محمد جواد کبیر افزود: باید بدانیم چند درصد از دستورالعمل های صادر شده در مسیر اجرا کارشناسی شده و دقیق است و موضوع مهمتر قابلیت کاهش عوارض اجرای این دستورالعمل ها توسط مدیران استانی ست.

وی با اشاره به پایلوت بودن استان زنجان به عنوان یکی از 10 استان انتخاب شده در کشور برای اجرای نظام ارجاع الکترونیک سلامت این پایش را در راستای آن ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتخاب اداره کل بیمه ی سلامت استان زنجان برای اجرای آزمایشی نظام ارجاع سلامت الکترونیکی فرصتی ست برای پایش های لازم در راستای حرکت در این مسیر می باشد.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: توسعه ی شبکه‌های بهداشتی درمانی یکی از مطالبات تاریخی و یک گام بسیار مهم در چهار سال اخیر حوزه ی سلامت بوده است.

دکتر محمد جواد کبیر با اشاره به اینکه نظام سلامت در دولت یازدهم موهبت بزرگی را برای کشورمان فراهم کرد، گفت: بحث نظام ارجاع به عنوان شریان حیاتی نظام سلامت است و ما در سازمان بیمه ی سلامت به عنوان وکلای مردم، مدافع حقوق سلامت جامعه هستیم و می توانیم  از طریق نظام ارجاع، خطای پزشکی را به حداقل برسانیم‌ و فضای مدیریت منابع را به سمت اثر بخشی و کارآیی ببریم.

دکتر کبیر با تاکید بر هم افزایی در راستای  ایجاد وحدت رویه در ارائه ی خدمات به بیمه شدگان افزود: در غیر این صورت نظام ارجاع نمی تواند رسالت اصلی  اش را به انجام برساند.

مدیرعامل سازمان بیمه ی سلامت  تصریح کرد: هم سویی سازمان های بیمه گر، حمایت آنها از حقوق بیمه شدگان، اولویت قرار دادن نظام پرداخت بر اساس نظام ارجاع می تواند گام موثری برای بهینه استفاده کردن منابع در کشور باشد و در طی این مدت همه ی حوزه ها بخصوص کارشناسان بخش بهداشت و درمان تلاش های بسیار زیادی داشتند.

وی همچنین خاطر نشان کرد به زودی این نظام در یکی از شهرستان های زنجان به شکل رسمی به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان بیمه ی سلامت در بخش دیگری  از سخنان خود در اختتامیه ی پایش واحدهای فنی اداره  کل بیمه ی  سلامت استان با تاکید بر این که سازمان نیاز به الزاماتی دارد که باید فراهم شود، افزود: باید اطمینان حاصل پیدا کنیم که همه ی جمعیت مخاطب ما در زیر چتر حمایتی بیمه قرار  گرفته اند.

وی در بیان ویزگی های چتر حمایتی بیمه ی سلامت گفت: این چتر باید قادر باشد که سیمای سلامت را بشناسد و بار مراجعات و خدمات به مردم را توصیف کند و منابعی را که دریافت می کند بر اساس مصارف  بار مراجعه ی توصیف شده،  منطقی بکند و منابع را به شکلی تقسیم کند که دسترسی به آن برای همه فراهم شود و بهره مندی و برخورداری را بر اساس نیاز افراد تنظیم کند.

دکتر کبیر با تاکید بر این که موسسات طرف قرارداد  باید بدانند و بفهمند که چرا خدمت ارائه می کنند و سازمان هم باید بداند که چرا از این موسسات خدمت خریداری می کند گفت: نمی توان به سلامت نگاه سودجایانه داشته باشیم و این یک اصل جهانی ست. در بیمه ساز و کارهای باید در نظر گرفته شود تا قادر باشیم در حوزه ی دانش، مهارت، وظیفه و رفتار و با تسلط کامل بدانیم در مداخله ای که برای سلامت مردم به انجام می رسانیم چه خروجی هایی دریافت می شود؟ اگر پاسخ درستی به آن داده شود با اطمینان خاطر می توان راه را ادامه داد و در غیر این صورت باید از اساس فرآیندها را بازنگری کرد.

مدیر عامل سازمان بیمه ی سلامت با تاکید بر اجرای آموزش های لازم و استمرار آن در سازمان افزود: آموزش های مجازی  در جهان در حال خالی کردن دانشگاه هاست و ما در بیمه باید به این موضوع توجه بیشتر و ویژه تری داشته باشیم که نیاز به پیش نیازهایی از قبیل اشتراک در مشکل موجود و اولویت بندی و توجه به ملاک های تقسیم بندی نیازها ونیز  موارد دیگی ست که باید در اجرای این نوع از آموزش به آن ها توجه داشته باشیم.

 

ارسال نظرات