مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی به تحقیق و پژوهش می‌پردازد

سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت‌ها، با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی به تحقیق و پژوهش می‌پردازد.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۶۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: فراخوان حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری (سال1396) منتشر شده است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای انجام رسالت و مأموریت‌ها، با ارائه راهکارهای علمی و کاربردی به تحقیق و پژوهش می‌پردازد، تصریح کرد: از همه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری دعوت می‌شود تا در زمینه موضوعات ذیل به تدوین پایان‌نامه بپردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اهداف حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بیان کرد: موضوعات مربوط باید در راستای راه‌های جدید برای توسعه و حمایت و یا رفع معضلات عمومی مربوط به سازمان باشد.

جنتی با اشاره به اینکه پایان‌نامه‌ها باید کاربردی بوده و قابلیت اجرایی شدن را دارا باشد، تصریح کرد: این پایان‌نامه‌ها باید به دور از کلی‌نگری‌ها بوده و بتواند نتایج دقیق و ملموسی ارائه و مراحل پایان‌نامه از انتخاب عنوان تا دفاع از پایان نامه و رساله با هماهنگی سازمان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های مالی اوقاف بر اساس مقطع تحصیلی دانشجویان انجام می‌شود، افزود: برای مقاطع دکتر با اولویت یک تا سقف 60 میلیون ریال، اولویت 2 تا سقف 50 میلیون ریال، با اولویت 3 تا سقف 40 میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می‌شود.

  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در مقاطع کارشناسی ارشد نیز با اولویت یک تا سقف 30 میلیون ریال، با اولویت 2 تا سقف 20 میلیون ریال، با اولویت 3 تا سقف 10 میلیون ریال حمایت‌های مالی از دانشجویان انجام می‌شود، گفت: از پایان نامه و رساله پس از دفاع و انجام اصلاحات و ارائه مجلدات و فایل‌های آن حمایت می‌شود.

لازم به ذکر است، نقش خادمین و هیأت امناء در افزایش تعداد زائران بقاع متبرکه (موانع، مشکلات و راهکارها)، ارائه راهکارهای افزایش میزان اعتماد مستاجرین موقوفات به متولیان و سازمان اوقاف و امور خیریه، ارائه راهکارهای افزایش میزان اعتماد متولیان موقوفات غیر متصرفی به سازمان اوقاف و امور خیریه، عملکرد مستأجران درباره موقوفات و راه‌های افزایش نقش مستأجران در اجرای نیت واقفان، نحوه ارتباط و تعاملات متقابل بین سازمان اوقاف و متولیان و راهکارهای ارتقای ارتباطات و تعاملات، تأثیر اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در پیشگیری از نفوذ فرقه‌های نوظهور در استان‌های مرزی از جمله موضوعات پایان‌نامه‌هایی است که توسط اوقاف حمایت می‌شود.

همچنین ارزیابی نقش وقف در توسعه و گسترش بناهای عام‌المنفعه، ارزیابی نقش امامزادگان در توسعه حوزه گردشگری و توریسم مذهبی، راه‌های افزایش ورود گردشگران خارجی برای بازدید از امامزادگان و بقاع متبرکه، شناسایی و اولویت‌بندی نیازها و راهکارهای تبلیغ و ترویج وقف درباره نیازهای روز استان، مقایسه بافت مناطق شهری وقفی در مقایسه با بافت سایر مناطق، چگونگی تعامل با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی (مرتبط با وقف)، تأثیر نحوه اجرای نیات واقفان در افکار عمومی و جلب اعتماد مردم و شناسایی نیازها، ضرورت‌ها و راهبردها نهاد وقف در نظام و حوزه سلامت و راهکارهای ترویج وقف در این حوزه نیز از دیگر موضوعاتی است که از آنها حمایت می‌شود.

ارسال نظرات