حجت الاسلام فرشاد بیان داشت: حاکمیت اسلام ناب، استقلال، آزادی و این نظام مقدس جمهوری اسلامی ارمغان خون شهیدان است و حفظ این ارمغان و تداوم این نظام در گرو دین مداری، ولایتمداری و قانون مداری است.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۷۰
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، صبح امروز یادواره شهدای کارمند و شهدای فاجعه منا در مسجد حظیره یزد برگزار شد.
حجت السلام و المسلمین محمد علی فرشاد در این مراسم با اشاره به عظمت مقام شهدا گفت: همه باید مزه مرگ را بچشند، همه باید در برابر مرگ تسلیم باشند لذا هیچ نوع مرگی نه ملالت آور است و نه افتخار آفرین. تنها یک نوع رفتن پیش خدا افتخار آفرین است و حیات جاویدان و وصل به ابدیت را به دنبال دارد که آن هم شهادت است.
این استاد حوزه افزود: یکی از زیباترین پرونده‌های در قرآن پرونده‌ای است که خدا برای شهدا باز کرده است.
وی بیان داشت: حاکمیت اسلام ناب، استقلال، آزادی و این نظام مقدس جمهوری اسلامی ارمغان خون شهیدان است و حفظ این ارمغان و تداوم این نظام در گرو دین مداری، ولایتمداری و قانون مداری است.
فرشاد اظهار کرد: دین مدار باشید نه دین شعار. دین خدا را دریابید، حرکات و نشست و برخواستتان باید بر مدار دین استوار باشد.
وی ادامه داد: حساسیت در مقابل ارزش‌ها و دغدغه دین داشتن اولین عاملی است که ارمغان شهدا را حفظ می‌کنند و امروز تمام تلاش دشمن در لباس تحریم، توطئه، جنگ برای این است که ما را از دین خدا جدا کند و این ما هستیم که باید متوجه ریز و درشت دستورات دین خدا باشیم.
حجت الاسلام فرشاد تصریح کرد: اهمیت حفظ دین خدا به قدری است که امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌فرماید اگر دین خدا جز با کشته شدن من پا برجا نمی‌ماند پس‌ای شمشیر‌ها حسین را در بر بگیرید.
وی با اشاره به برگزاری برخی مراسمات نامناسب در یزد گفت: برخی می‌خواهند از حساسیت بر دین را کاسته و ارزش‌های اصیل ما را کمرنگ کنند.
فرشاد با تاکید بر لزوم ولایتمداری عنوان کرد: ولایتمداری یعنی امامت باید در کنار دین باشد و امروز مصداق تجلی ولایت و امامت در، ولی فقیه است و خوشبختانه، ولی فقیه ما دارای شجاعت، صلابت، قدرت، سیاست و جامع همه خوبی‌ها است.
این استاد حوزه با اشاره به اهمیت التزام به قانون اساسی گفت: عزت و عظمت امروز را به راحتی به دست نیاوردیم. جوانان ما در جنگ تحمیلی از ۲۷ کشور اسیر گرفتند یعنی ۸ سال جنگ میان ایران و دنیا بود. امروز رهبر ما با صلابت اعلام می‌کند دوران بزن، در رو تمام شده، اگر حمله کنید باید منتظر عواقبش باشید. این‌ها عزت است.
وی در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهید ارمغان شهدا برای این کشور باقی بماند و پرچم این عزیزان را به دست امام زمان بدهیم باید هر سه مورد دین مداری، ولایتمداری و قانون مداری را در کنار هم رعایت کنیم.
ارسال نظرات