وجود تفکر وهابیت تکفیری در بدنه حاکمیت آل سعود است که اسلام را به‌عنوان یک دین رادیکالی و تندرو و ضد بشریت به جهانیان معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۹۱۱۵۲۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عید سعید قربان امسال یادآور فاجعه‌ای دردناک است که تاریخ حج کمتر به خود دیده است و آن کشته شدن بیش از دو هزار نفر از حجاج بیت‌الله الحرام است که در بین آن عزیزان چهره‌های برجسته و نام‌آشنای کشور‌های اسلامی کم نبود.

این حادثه عظیم که در ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۰ ذی‌الحجه ه. ق. واقع شد دارای ابعاد گسترده ایی چه از حیث اجتماعی و چه از حیث حقوقی و چه از حیث سیاسی است، که تحلیلگران به آن پرداخته‌اند و مطالب لازم در رسانه‌ها منعکس گردیده است. اما در این مجال چند نکته قابل‌ذکر است که مناسب است به آن‌ها اشاره شود هرچند ممکن است که جنبه تکرار داشته باشد، اما از باب «واذکرِّ فانَّ الذکری تنفَعٌ المؤمنین»، (متذکر شو زیرا تذکر و پند به مؤمنان سود می‌دهد) لازم است به آن‌ها بپردازم.
حادثه دل‌خراش و دردآور منا در سال ۹۴ که عید جهان اسلام را به عزا تبدیل کرد هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود و آن برآیند بی‌تدبیری و عدم مدیریت صحیح کارگزاران حج عربستان بود که قرائن و شواهد فراوانی وجود دارد که دست‌هایی پنهان و نیمه پنهان در آن دخیل بود هرچند که با ضرس قاطع نمی‌توان گفت که شروع آن اتفاق همراه با تعهد بوده ولی آنچه نمی‌توان در آن شک کرد این موضوع است که اگر با تعهد و التزام به وظایف پذیرفته‌شده از سوی مسئولین حج این کشور، کار پیش می‌رفت نه‌تن‌ها فاجعه این‌قدر گسترده نمی‌شد بلکه عملیات نجات هم با همکاری سایر کشور‌های حاضر در منطقه با سرعت انجام می‌گرفت و این اتفاق که منجر به از دست دادن جمع زیادی از هم‌وطنان شد یادآور کشتار هولناکی بود که در سال ۱۳۶۶ برابر با ۶ ذی‌الحجه ۱۴۰۷ ه. ق. با شهادت مظلومانه زائران خانه خدا به دستور مأموران آل سعود به وقوع پیوست.
در اینجا چند نکته قابل‌ذکر است، ابتدا اینکه این دست اتفاقات که کم هم نبوده ثابت می‌کند که آل سعود شایستگی زعامت و کلیدداری خانه خدا را نداد و هر چه سریع‌تر کشور‌های اسلامی می‌بایست تدبیری بیندیشند و میزبانی عربستان را از این اماکن مقدسه بگیرند.
دیگر اینکه دلایل فراوان وجود دارد که عربستان ظرفیت و لیاقت اینکه ام القرای جهان اسلام باشد را ندارد و آن، وجود تفکر وهابیت تکفیری در بدنه حاکمیت آل سعود است که اسلام را به‌عنوان یک دین رادیکالی و تندرو و ضد بشریت به جهانیان معرفی کرده است؛ و دلیل این مدعا هم شکل‌گیری، رشد و نمو داعش تکفیری- صهیونیستی است که به اذعان کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا که گفته بود سال‌ها پیش دوازده کشور سفر کردم و زمینه را برای ایجاد داعش فراهم کردم وبر کسی پوشیده نیست که مستعد دین اولین و بزرگ‌ترین حامی عربستان بود که آن‌هم دو دلیل محکم داشت یکی اینکه عربستان خود زاییده تفکر تکفیری از نوع وهابیت بود و دیگر اینکه از معدود کشور‌هایی است که ارتباط تنگاتنگ و قوی با‍ رژیم صهیونیستی و ایالات‌متحده آمریکا دارد.
مطلب دیگر اینکه تحولات منطقه ثابت می‌کند که از مهم‌ترین ابزار و آلت دست جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا و صهیونیست دولتی منطقه، رژیم غاصب صهیونیستی، آل سعود است که نه‌تن‌ها عامل خوبی برای اجرای برنامه‌ها و نیت‌های شوم آن‌ها است بلکه وصله‌ای برای درآمدزایی آن‌ها شده که به‌طور قابل‌توجهی سبب رشد ناخالص ملی در کشور امریکا شده است که این هم به اعتراف خود آن‌هاست. چنانچه که یک روزنامه آمریکایی در مطلب خود در این خصوص می‌گوید: «آمریکا در سال ۲۰۱۴ معادل ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار سلاح به کشور‌های خارجی خصوصاً قطر و عربستان فروخت که سود خالص ۱۰ میلیارد دلاری را در پی داشته است».
جنایات کشور کوچک و فقیر یمن از دیگر برگ‌های خباثت آلود عربستان است که هنوز بعد قریب به دو سال در مقابل دیدگان جهانیان روزانه عده‌ای بی‌گناه به علت تجاوز نظامی، تحریم و یا عدم امکانات اولیه پزشکی به شهادت می‌رسد.
همه و همه‌ی سیاست‌ها و مشی غلط حاکمان آل سعود است که بستر را برای تسلط جهان کفر برجهان اسلام فراهم کرده است. چنان چه که قران کریم هم به آن اشاره‌کرده که: «لَن یجعل الله الکافرین علی المؤمنین سبیلاً» (هیچ‌گاه خداوند راه نفوذ بر مؤمنین را برای کافران قرار نداده است)؛ و انشاء الله که هر چه سریع‌تر این غده سرطانی از بدنه جهان اسلام جدا شود و اسلام آن جایگاه والای خود را بازیابد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی پاک‌دامن، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج خرم‌آباد
ارسال نظرات